Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny pomysł RegioJet; chce jeździć z Przemyśla do Hanoweru

inforail
14.09.2023 10:45
0 Komentarzy

Czeski przewoźnik RegioJet złożył w UTK dwa wnioski, dotyczące uruchomienia połączeń na trasie Przemyśl Główny – Hannover.

Pociągi będą niedostępne w komunikacji krajowej.

Szczegóły połączeń

4 września 2023 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek RegioJet a.s. W sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Przemyśl Główny – Hannover Hbf. – Przemyśl Główny.

Przewoźnik zadeklarował chęć realizowania nowych usług przewozu osób w ww. relacji. W terminie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r.

Połączenie miałoby być zatem wykonywane w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2023/2024, 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028.

RegioJet planuje wykonywać połączenia codziennie, a więc przez cały okres wskazanych powyżej rocznych rozkładów jazdy pociągów, w wymiarze 1 pary pociągów.

Zgodnie z wnioskiem RegioJet na terenie Rzeczypospolitej Polskiej pociąg dostępny będzie wyłącznie w ruchu międzynarodowym. Dotyczy to zatem stacji Przemyśl Główny. W rezultacie więc nowa usługa RegioJet będzie niedostępna w komunikacji krajowej.

Połączenie mają obsługiwać składy wagonowe z miejscami do siedzenia lub leżenia (lokomotywa elektryczna z rodziny Bombardier Traxx lub Siemens Vectron lub każda inna lokomotywa elektryczna dopuszczona do użytkowania na sieci PKP PLK o minimalnej Vmax=130km/h plus 7-16 wagonów pasażerskich różnych typów dopuszczonych do użytkowania na sieci PKP PLK). Podaż miejsc/wagonów dostosowywana dynamicznie do popytu.

Drugi wniosek, złożony 22 sierpnia 2023 r., jest podobny do pierwszego, przy czym pociągi mają zatrzymywać się na innych stacjach. Poniżej proponowane rozkłady jazdy pociągów.

Komentarze