Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny etap prac przy Dworcu Zachodnim

inforail
30.06.2021 08:45
0 Komentarzy
W nocy ze środy na czwartek, z 30 czerwca na 1 lipca, kolejarze zmienią organizację ruchu w alei Prymasa Tysiąclecia przy modernizowanej stacji Warszawa Zachodnia. Ruch w kierunku Alej Jerozolimskich zostanie skierowany do wyremontowanej części tunelu – przekazał stołeczny ratusz.

Kolejarze pracują na Dworcu Zachodnim, remontują też sąsiadujący ze stacją tunel przy rondzie Zesłańców Syberyjskich. W nocy ze środy 30 czerwca na czwartek 1 lipca, zamknięta zostanie zachodnia część tunelu, a ruch od strony Woli zostanie przeniesiony na środkową nitkę.

Zmiany dla kierowców

Kierowcy do dyspozycji będą mieli dwa pasy ruchu. Z obu będzie można pojechać na wprost przez rondo Zesłańców Syberyjskich lub skręcić w lewo lub w prawo w Aleje Jerozolimskie. Bez zmian będzie się odbywał ruch w przeciwną stronę. Jak wskazuje stołeczny ratusz, „kierowcy skręcający z Al. Jerozolimskich (od strony Włoch) w lewo są kierowani do wschodniej części tunelu. Po wyjechaniu z tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich przejeżdżają na drugą jezdnię specjalnie wybudowanym łącznikiem. Drugi pas tej jezdni jest dostępny dla skręcających z Al. Jerozolimskich (od strony Śródmieścia) w prawo i dla jadących na wprost z ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r”.

Zachodnia część tunelu będzie zamknięta do końca sierpnia. Potem na dwa miesiące kolejarze zamkną część wschodnią.

Prace na stacji Warszawa Zachodnia

Na stacji Warszawa Zachodnia trwają prace przy budowie peronów 6 oraz 7, które zyskają nowe zadaszenie. Rozpoczęły się też prace związane z budową schodów i rampy północnej.

Na Dworcu Zachodnim kolejarze wybudują dodatkowe perony, a wszystkie platformy, także te istniejące zostaną przykryte dachem. Zostanie też wybudowana kładka dla pieszych, która połączy Wolę i Ochotę. Poszerzone zostanie przejście podziemne, w związku z tym rozebrany zostanie fragment obecnego przejścia od strony ulicy Tunelowej. „Według zapewnień PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. inwestycja będzie skończona do 2023 roku” – przekazał stołeczny ratusz. (PAP)

Komentarze