Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne zamówienia z Czech dla PESY bardzo realne

inforail
23.07.2021 09:45
0 Komentarzy
Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl w bydgoskich zakładach PESA trwa produkcja składów dla RegioJet. Ale to nie jedyne zamówienie z czeskiego rynku. Firma zdobyła duży kontrakt na pojazdy dieslowskie dla Ceskich Drah.

Współpraca z Kolejami Czeskimi układa się dobrze – mówił Prezes PESY Krzysztof Zdziarski. Możemy powiedzieć, że są to nasi partnerzy – dodał. Szef producenta przypomniał, że w Czechach eksploatowane są pojazdy Link, na tamtejszym rynku znane jako RegioSharki. Mają bardzo dobre opinie zarówno u pasażerów jak i przewoźnika.

Czechy są jednym z tych europejskich rynków, które PESA uważnie obserwuje – zapewniał Krzysztof Zdziarski.

Jak się okazuje kolejne zamówienia na tabor są na wyciągnięcie ręki. Ale nie zależą tylko do PESY. Jak powiedział nam wiceprezes producenta Maciej Maciejewski firma jest „po słowie” z przewoźnikami operującymi na rynku czeskim. W przypadku wygrania przez któregoś z nich przetargu na obsługę tras kolejowych w Czechach zamówione zostaną kolejne pojazdy.

Jak się dowiedzieliśmy w grę wchodzą kolejne umowy z RegioJetem, a także z czeską Arrivą, z którą PESA jeszcze na tamtejszym rynku nie współpracowała. Dostarczała natomiast pojazdy do Arriva Polska, są one wykorzystywane do obsługi połączeń w województwie kujawsko-pomorskim.

Rynek czeski nie jest dla PESY rynkiem łatwym, przede wszystkim z uwagi na obecność silnego czeskiego producenta, jakim jest Skoda Transportation. Firma ta ma jednak swoje problemy, również w produkcji taboru, a dobre opinie o RegioSharkach oraz udana współpraca z RegioJetem to atuty PESY. Na pewno polska firma nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa w kontekście Czech, tym bardziej, że pojazdy które dostarczy do RegioJet będą miały dopuszczenie do kursowania zarówno w Polsce, jak i za jej południową granicą. To zatem ciekawa propozycja nie tylko dla czeskich, ale i dla polskich przewoźników, którzy będą chcieli wjeżdżać na teren sąsiedniej sieci kolejowej.

A zatem czekamy na kolejne zamówienia z Czech dla PESY.  

Komentarze