Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne utrudnienia w Krakowie

inforail
18.09.2020 11:45
0 Komentarzy

W poniedziałekrozpocznie się kolejny etap demontażu kolejowego mostu na Wiśle w Krakowie, namiejsce którego budowana jest nowa przeprawa. Zakres prac wymaga wstrzymaniaruchu samochodów w godzinach nocnych na ul. Zabłocie. Utrzymany będzie ruchpieszy.

Jak poinformował PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec,inwestycja jest częścią modernizacji trasy średnicowej E30 przebiegającej przezcentrum Krakowa.

Zaplanowane prace ograniczono wyłącznie do godzin nocnych.Wówczas w ograniczonym i zabezpieczonym terenie będzie pracował ciężki sprzęt.Ul. Zabłocie będzie zamknięta dla ruchu samochodowego przez pięć nocy w godz.22 – 5 w dniach od 21 do 26 września. Przejście piesze będzie utrzymane zudziałem osoby kierującej ruchem. Zmiany w organizacji są uzgodnione z zarządcądróg.

Dwanaście stalowych przęseł z rozbieranego mostu kolejowegopo renowacji będzie służyć jako części wiaduktów i mostów. Pięć pojedzie doZagórza na Podkarpaciu, gdzie zastąpi wysłużony most kolejowy nad Sanem. Trzytrafią do Częstochowy na linię Kielce – Fosowskie. Pozostałe przęsła zostanąwykorzystane do rewitalizacji wiaduktów kolejowych w Krasnymstawie i Rykach naLubelszczyźnie, oraz Wojkowicach i Rudnikach na Śląsku.

Przedstawiciel PLK przypomniał, że budowa trzech równoległychmostów kolejowych na Wiśle to jeden z kluczowych elementów przebudowy liniiśrednicowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Inwestycja ta jest obecnienajważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego.Pierwszym z trzech nowych mostów został oddany do użytku w maju tego roku.

Rozpoczęte w lipcu 2017 roku prace modernizacyjne liniiśrednicowej E30 zakładają zastąpienie nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypuziemnego biegnącego przez centrum Krakowa od ul. Kopernika do ul. Miodowej iwybudowanie na nich czterech torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle, atakże przystanków kolejowych Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i KrakówZłocień.

W sumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą po nich z prędkością 160km/h, a w centrum Krakowa – 100 km/h.

Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijnedofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest w2021 r.(PAP)

Komentarze