Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne Impulsy trafią na naprawy do PESY? Dobra oferta dla Polregio

inforail
27.10.2025 10:30
0 Komentarzy

POLREGIO S.A. prowadzi postępowanie przetargowe dotyczące wykonania napraw czwartego poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN90.

Celem przetargu jest wybór wykonawcy, który przeprowadzi kompleksowe naprawy serwisowe pojazdów wykorzystywanych w obsłudze połączeń regionalnych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakiego rodzaju prace obejmuje naprawa czwartego poziomu utrzymania pojazdów serii EN90?
  2. Dlaczego oferta PESA Mińsk Mazowiecki ma największe szanse na wybór w przetargu POLREGIO?
  3. Jak naprawa jednostek EN90 wpłynie na niezawodność połączeń regionalnych obsługiwanych przez POLREGIO?

Wartość zamówienia i złożone oferty

Zamówienie obejmuje usługi w zakresie napraw i konserwacji kolejowego taboru pasażerskiego. Prace mają być realizowane w Gdyni, przy ul. Bolesława Krzywoustego 7, a całość ma zostać zakończona w ciągu dziesięciu miesięcy od podpisania umowy.

POLREGIO poinformowało, że na realizację zamówienia przeznaczy 31 980 000 zł brutto. W postępowaniu złożono dwie oferty. Pierwsza pochodzi od konsorcjum firm MWM Rail Service sp. z o.o. (lider) i Serwis Pojazdów Szynowych sp. z o.o. SK z Lisiego Ogona, które zaproponowało cenę 31 365 000 zł brutto. Drugą ofertę złożyła spółka PESA Mińsk Mazowiecki S.A., wyceniając wykonanie prac na 26 371 200 zł brutto.

Oferta PESA jest o ponad 5,6 mln zł tańsza od propozycji konkurenta i mieści się w kwocie, jaką zamawiający planuje przeznaczyć na realizację zadania. Ponieważ jedynym kryterium wyboru jest cena, propozycja producenta z Mińska Mazowieckiego ma największe szanse na uznanie za najkorzystniejszą.

Oferty na P4 EN90
Oferty na P4 EN90

Wymagania przetargowe

Zamawiający wymaga, by wykonawca posiadał doświadczenie w realizacji co najmniej dwóch usług czwartego lub wyższego poziomu utrzymania taboru kolejowego, obejmujących pojazdy spalinowe lub elektryczne wyprodukowane po 2000 roku. Postępowanie prowadzone jest w trybie otwartym, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i Dyrektywą 2014/25/UE. Wadium ustalono na 500 000 zł, a termin związania ofertą upływa 24 grudnia 2025 r.

Znaczenie zamówienia

Naprawa pojazdów serii EN90 to element programu utrzymania taboru POLREGIO, mający na celu przedłużenie eksploatacji jednostek obsługujących połączenia regionalne. Odnowienie i modernizacja tych pojazdów pozwoli utrzymać ich pełną sprawność techniczną, zwiększyć niezawodność oraz poprawić komfort pasażerów. Seria EN90, mimo że eksploatowana od wielu lat, wciąż stanowi ważny element floty przewoźnika, zwłaszcza w regionach północnych i centralnych.

Decyzja o wyborze wykonawcy napraw zapadnie w najbliższych tygodniach i przesądzi, czy prace przeprowadzi producent taboru – PESA Mińsk Mazowiecki – czy konsorcjum wyspecjalizowanych firm serwisowych z województwa kujawsko-pomorskiego.

Komentarze