Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejna nieudana próba Kolei Mazowieckich. Akumulatorowych składów nie będzie

inforail
20.11.2023 12:45
0 Komentarzy

Koleje Mazowieckie po raz trzeci unieważniły przetarg na dostawę nowych dwuczłonowych elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych.

Było za drogo.

Jedna oferta

Przypomnijmy , że ofertę w przetargu złożyła firma Stadler Polska sp. z o.o., która proponowała kwotę 398.328.612,00 zł brutto za zamówienie podstawowe oraz 444.287.352,90 zł brutto za opcję. Łącznie dało to kwotę 842.615.964,90 zł brutto. Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć kwotę 266.326.980,00 zł brutto za zamówienie podstawowe oraz 220.173.690,00 zł brutto za opcję.

Dla Kolei Mazowieckich oferta okazała się zbyt wysoka.

Koleje Mazowieckie po raz trzeci unieważniły przetarg na dostawę nowych dwuczłonowych elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych.
Unieważnienie przetargu na składy akumulatorowe dla KM

Przedmiotem zamówienia była dostawa 6 sztuk fabrycznie nowych dwuczłonowych elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych (EAZT) wraz z pakietem naprawczym-pozderzeniowym dla EAZT, szkoleniem osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi EAZT oraz   serwisowaniem dostarczonych EAZT w poziomie utrzymania P1, P2, P3 od dnia dostarczenia poszczególnych pojazdów do dnia 31 grudnia 2031 r. (zamówienie podstawowe).

Zamawiający mógł skorzystać z opcji w zakresie:

– dostawy kolejnych fabrycznie nowych maksymalnie 3 sztuk EAZT (tego samego typu oraz modelu co EAZT z zamówienia podstawowego) oraz świadczenia usług serwisowych tych EAZT (przeglądy w poziomach utrzymania P1, P2, P3) do dnia 31 grudnia 2031 r.,

– serwisowania dostarczonych EAZT w ramach zamówienia podstawowego oraz w ramach opcji, w poziomie utrzymania P1, P2, P3 w okresie od 01 stycznia 2032 r. do upływu 18 lat, licząc od dostawy danego EAZT, albo do osiągnięcia przez dany EAZT, przebiegu wynoszącego 2 160 000 km, w zależności co nastąpi pierwsze,

– maksymalnie dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego dostarczonego EAZT w ramach zamówienia podstawowego oraz w ramach opcji, w związku z osiągnięciem czasu lub przebiegu do naprawy w tym poziomie.

To już trzecie unieważnienie przetargu na składy akumulatorowe. Za pierwszym razem nie było ofert, drugie zamówienie unieważnił przewoźnik zaraz po ogłoszeniu, w związku z decyzją zwiększeniu liczby kupowanych pociągów. Teraz było za drogo.

Komentarze