Koleje Śląskie szukają wykonawcy napraw poziomu P4 dla sześciu zespołów 36WEa/36WEb
Koleje Śląskie ogłosiły postępowanie na kompleksową naprawę czwartego poziomu utrzymania (P4) dla sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 36WEa/36WEb wraz z wykonaniem prac dodatkowych.
Przetarg prowadzony jest w trybie otwartym, w formie elektronicznej przez platformę eB2B. Termin składania ofert upływa 10 grudnia 2025 r. o godz. 13:00, a ich otwarcie zaplanowano tego samego dnia o 14:00.
Rozkład jazdy:
- Jakie wymagania dotyczące doświadczenia i zdolności finansowej muszą spełnić wykonawcy ubiegający się o realizację napraw P4 dla pojazdów 36WEa/36WEb?
- W jaki sposób Koleje Śląskie będą oceniać złożone oferty i jakie kryteria mają największy wpływ na wynik postępowania?
- Dlaczego naprawy poziomu P4 są istotne dla niezawodności i dostępności elektrycznych zespołów trakcyjnych w eksploatacji regionalnej?
Zakres zamówienia i miejsce realizacji
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie czynności P4 na 6 pojazdach 36WEa/36WEb (z napędem asynchronicznym), wraz z pracami dodatkowymi zdefiniowanymi w dokumentacji zamówienia. Usługi mogą zostać zrealizowane w Katowicach (region NUTS PL22A) lub w innym miejscu wskazanym przez wykonawcę, pod warunkiem spełnienia wymagań zamawiającego. Szacowany łączny okres obowiązywania umowy wynosi 20 miesięcy.
Harmonogram napraw pojedynczego pojazdu
Zamawiający punktuje termin wykonania usługi dla każdego przekazanego pojazdu w trzech wariantach:
- 70 dni kalendarzowych – 20 pkt
- 80 dni kalendarzowych – 5 pkt
- 90 dni kalendarzowych – 0 pkt
Minimalny dopuszczalny termin to 70 dni, maksymalny – 90 dni, liczony od dnia przekazania danego EZT na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
Kryteria oceny ofert
Oferty będą oceniane według trzech kryteriów o łącznej wadze 100 punktów:
- Cena – 70%
- Termin – 20% (zgodnie ze skalą powyżej)
- Gwarancja – 10% (punktacja wg wzoru w SWZ; gwarancja liczona od podpisania protokołu odbioru końcowego po naprawie pojazdu).
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą sumą punktów.
Warunki udziału i kwalifikacje wykonawców
Zamawiający wymaga m.in.:
- Zdolności finansowej: środki lub zdolność kredytowa min. 4 000 000 zł.
- Doświadczenia: w ramach jednej umowy – co najmniej sześć usług obejmujących czynności przeglądowe na EZT z napędem asynchronicznym i prędkością eksploatacyjną ≥160 km/h, zgodnie z poziomem P4 lub P5, o łącznej wartości ≥8 000 000 zł netto (dopuszczalne świadczenia w toku, jeżeli wykonana część spełnia wymaganą wartość).
- Systemu jakości: ważny certyfikat IRIS Certification® Rev. 04 w kategorii „pojazd szynowy” (PN-EN ISO 22163:2024-11) jako przedmiotowy środek dowodowy.
Wykonawca składa wraz z ofertą m.in. JEDZ, oświadczenia sankcyjne (art. 5k rozporządzenia 833/2014 i ustawa krajowa), dowód wniesienia wadium, dokumenty umocowania do podpisu, ewentualne zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa oraz – jeśli chce korzystać z waloryzacji wg §13 ust. 13 PPU – zestawienie kluczowych komponentów. Zamawiający zastosuje procedurę z art. 139 ust. 1 PZP (najpierw ocena ofert, potem kwalifikacja podmiotowa zwycięzcy).
Wadium, związanie ofertą i formalności
Wadium wynosi 220 250,00 zł i musi obejmować cały okres związania ofertą (90 dni). Dopuszczalne formy to m.in. pieniądz, gwarancje bankowe/ubezpieczeniowe oraz poręczenia uprawnionych podmiotów. Postępowanie prowadzone jest wyłącznie elektronicznie, w języku polskim, za pośrednictwem platformy: https://kolejeslaskie.eb2b.com.pl. Wymagany jest kwalifikowany lub zaawansowany podpis elektroniczny (zalecenia: PAdES dla PDF, XAdES dla innych formatów). Przewidziano umowę o poufności zawieraną wraz z umową główną.
Płatności i zaplecze dla MŚP
Zamówienie nie jest finansowane z funduszy UE i nie podlega GPA, ale zostało oznaczone jako odpowiednie również dla MŚP. Wynagrodzenie wypłacane będzie przelewem w terminie do 30 dni od doręczenia prawidłowej faktury VAT, wystawionej do 7 dni po podpisaniu protokołu odbioru końcowego danego pojazdu. Zamawiający dopuszcza fakturowanie i płatności w formie elektronicznej.
Znaczenie projektu dla niezawodności parku taborowego
Naprawy poziomu P4 to kluczowy element cyklu życia elektrycznych zespołów trakcyjnych – obejmują szeroki zakres prac od konstrukcyjno-mechanicznych po elektryczne i układy napędowe. Dla regionalnego przewoźnika oznacza to wydłużenie trwałości pojazdów, poprawę niezawodności i dostępności, a także utrzymanie zakładanych parametrów eksploatacyjnych (w tym prędkości do 160 km/h). W efekcie pasażerowie zyskują stabilniejszą ofertę przewozową, a spółka większą odporność operacyjną w szczytach przewozowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze