Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Śląskie planują zakupy piętrowych ezt-ów

inforail
11.09.2020 10:45
0 Komentarzy

Koleje Śląskie opublikowałyogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia dialogu technicznego związanego zprzygotowaniem i realizacją postępowania na dostawę taboru kolejowego w postaci m.in. piętrowych ezt-ów. W kręgu zainteresowania są też jednostki jednopokładowe. 

Celem dialogu jest pozyskanie informacji od uczestników, niezbędnychdo przygotowania postępowania przetargowego, w tym określenie treści SpecyfikacjiIstotnych Warunków Zamówienia, a w szczególności opisu przedmiotu zamówieniaoraz istotnych postanowień umowy.

Wstępne informacje na temat kwestii związanych z przedmiotemzamówienia:

1. Opis przedmiotu zamówienia, w tym identyfikacja parametróweksploatacyjnych dla EZT piętrowych jak m. in.: skrajnia statyczna/kinematyczna,długość, masa, naciski, promienie łuków, prędkość eksploatacyjna, układ jezdnyw tym właściwości biegowe.

2. Dostępne koncepcje konfiguracji poszczególnych członówwchodzących w skład EZT.

3. Konfiguracja przestrzeni pasażerskiej (układ i liczbamiejsc) przy założeniu maksymalnego wykorzystania zarysu obowiązującej skrajnipojazdu. Możliwości przewozu rowerów, miejsca do przewożenia większego bagażu.

4. Konfiguracja układu toalet, w tym toalety zgodnej z TSIPRM.

5. Materiały możliwe do użycia przy budowie konstrukcjipudeł pojazdów i newralgicznych podzespołów (m.in. wózki), wytrzymałośćkonstrukcji, wytrzymałość zderzeniowa.

6. Możliwe konfiguracje w sterowaniu wielokrotnym (w tymmożliwość łączenia różnych typów pojazdów).

7. Dostępne rozwiązania w zakresie systemu drzwi wejściowychw celu zapewnienia maksymalnej przepustowości dla minimalizacji czasu wymianypotoków pasażerów przy jednoczesnym zachowaniu komfortu wsiadania i wysiadania.

8. Wysokość podłogi EZT w strefach wejścia i kompatybilnościz różnymi wysokościami peronów.

9. Możliwe konfiguracje obwodu głównego EZT (układ napędowyi zasilający) oraz wynikające z nich przyspieszenia rozruchu.

10. Możliwe konfiguracje układu pneumatycznego (układwytwarzania sprężonego powietrza i układ hamulcowy).

11. Możliwe konfiguracje i zabudowa ekranów i tablicwchodzących w skład systemu informacji pasażerskiej i systemu emisji reklam.

12. Dodatkowe funkcje oraz wyposażenie pojazdu usprawniającejego użytkowanie.

13. Założenia procesu utrzymania, w tym czasookresyprzeglądowe i wymagane warunki zaplecza technicznego (wyposażenie i wielkość),w tym zaplecze do utrzymania w czystości zewnętrznej.

14. Rozwiązania w zakresie diagnostyki pokładowej idiagnostyki zdalnej EZT.

15. Określenie szacowanych terminów dostaw pierwszych EZTdwupokładowych oraz jednopokładowych.

16. Określenia warunków umowy, w tym w szczególnościokreślenia zasad płatności za wykonanie zamówienia, harmonogramów dostaw i in.

17. Określenia innowacyjnych rozwiązań zwiększającychkomfort pasażerów.

Dialog ma być prowadzony do 30 października 2020 roku, awnioski o udział można składać do 21 września 2020 roku.

Komentarze