Koleje Śląskie ogłaszają przetarg na przeglądy EN57AKŚ
Koleje Śląskie ogłosiły postępowanie przetargowe na wykonanie przeglądów 3. poziomu utrzymania (P3) na pięciu elektrycznych zespołach trakcyjnych serii/typu EN57AKŚ.
Chodzi o kompleksową usługę utrzymaniowo-serwisową, która ma zapewnić dalszą niezawodną i bezpieczną eksploatację zmodernizowanych jednostek wykorzystywanych w codziennych przewozach regionalnych.
Rozkład jazdy:
- Jakie konkretne czynności obejmuje przegląd 3. poziomu utrzymania dla elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AKŚ i dlaczego jest on kluczowy dla ich dalszej eksploatacji?
- Dlaczego Koleje Śląskie wymagają od wykonawcy posiadania certyfikatu IRIS?
- Jakie doświadczenie musi wykazać wykonawca, aby zostać dopuszczonym do realizacji przeglądów P3 w ramach ogłoszonego postępowania?
Zakres zamówienia i dokumentacja techniczna
Zamówienie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, jako zamówienie na usługi w zakresie napraw i konserwacji taboru kolejowego.
Przeglądy mają objąć pełen zakres czynności przewidzianych dla poziomu utrzymania P3, zgodnie z dokumentacją producenta i wymaganiami zamawiającego.
Miejscem realizacji zamówienia będzie obszar NUTS Katowice – zasadniczo Katowice lub inne miejsce wskazane przez wykonawcę, dysponujące odpowiednim zapleczem technicznym. Umowa ma obowiązywać przez 8 miesięcy od dnia jej zawarcia. Zamówienie nie jest dzielone na części – jeden wykonawca obejmie przegląd wszystkich pięciu pojazdów.
Elektroniczna platforma i tryb prowadzenia postępowania
Postępowanie prowadzone jest w języku polskim wyłącznie z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej – za pośrednictwem platformy zakupowej Kolei Śląskich eB2B, dostępnej pod adresem:
https://kolejeslaskie.eb2b.com.pl
Zamawiający przewidział zastosowanie procedury z art. 139 ust. 1 ustawy PZP – najpierw badane i oceniane będą oferty, a dopiero następnie weryfikowana będzie sytuacja podmiotowa wykonawcy, którego oferta otrzyma najwyższą liczbę punktów.
Kryterium wyboru: 100% cena
Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. „Kryterium Cena” ma wagę 100%, a maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi 100. Oznacza to, że przy spełnieniu warunków udziału decydująca będzie najniższa łączna cena usługi wskazana w formularzu oferty.
Warunki udziału: finanse, doświadczenie, jakość IRIS
Warunki udziału w postępowaniu obejmują zarówno wymagania finansowe, jak i doświadczenie w specjalistycznych pracach przy elektrycznych zespołach trakcyjnych:
- wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 000 000 zł,
- w okresie ostatnich 3 lat (lub krótszym, jeśli działalność trwa krócej) musi należycie wykonać – w ramach jednej umowy – co najmniej trzy usługi obejmujące przeglądy 3., 4. lub 5. poziomu utrzymania EZT z napędem asynchronicznym o łącznej wartości co najmniej 1 000 000 zł netto, lub
- wyprodukować co najmniej 1 sztukę elektrycznego zespołu trakcyjnego z napędem asynchronicznym.
Istotnym wymogiem jest także posiadanie wdrożonego systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 22163:2024-11, potwierdzonego ważnym certyfikatem IRIS Certification® Rev. 04 w kategorii „pojazd szynowy”. Usługi muszą być realizowane z zachowaniem standardów jakości, niezawodności i bezpieczeństwa technicznego wynikających z tej normy.
Wadium i zasady rozliczeń
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 24 000 zł. Może ono zostać złożone w formie:
- pieniężnej,
- gwarancji bankowej,
- gwarancji ubezpieczeniowej,
- poręczenia podmiotu wskazanego w ustawie o PARP.
Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, który wynosi 90 dni.
Wynagrodzenie za wykonane przeglądy będzie płatne przelewem na podstawie faktur VAT wystawianych w ciągu 7 dni od podpisania protokołu odbioru danego pojazdu. Termin płatności ustalono na 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury przez Koleje Śląskie.
Terminy: złożenie i otwarcie ofert
Oferty można składać wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy eB2B do 7 stycznia 2026 r., do godziny 13:00 (czasu środkowoeuropejskiego).
Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia, o godz. 14:00, w systemie teleinformatycznym.
Dlaczego te przeglądy są ważne dla Kolei Śląskich?
Przetarg na przeglądy P3 pięciu EN57AKŚ wpisuje się w szersze działania Kolei Śląskich związane z utrzymaniem wysokiej sprawności technicznej floty i zapewnieniem pasażerom bezpiecznych, komfortowych połączeń regionalnych. Regularne, zaawansowane poziomy utrzymania są kluczowe dla wieloletniej, intensywnej eksploatacji elektrycznych zespołów trakcyjnych na obciążonych liniach województwa śląskiego – i stanowią jeden z fundamentów stabilnej oferty przewozowej przewoźnika.



Komentarze