Koleje Mazowieckie z drogą ofertą na naprawy lokomotyw Hetman. Od Alstomu
W postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez spółkę „Koleje Mazowieckie – KM” na wykonanie napraw poziomu utrzymania P5 dla jedenastu lokomotyw elektrycznych serii EU47 typu E583PL, jedyną ofertę złożyła spółka Alstom Polska S.A.
Jest drogo.
Rozkład jazdy:
- Kiedy Koleje Mazowieckie planują podpisać umowę na naprawę lokomotyw serii EU47?
- Czy zamawiający zdecyduje się zwiększyć budżet, aby możliwe było przyjęcie oferty Alstomu?
- Jakie korzyści dla pasażerów i przewoźnika przyniesie przeprowadzenie napraw P5 lokomotyw EU47?
Oferta Alstomu znacznie przekracza budżet zamawiającego
Zgodnie z dokumentacją przetargową, Koleje Mazowieckie zamierzają przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę 61 142 961,00 zł netto, co odpowiada 75 205 842,03 zł brutto. Tymczasem oferta złożona przez Alstom Polska opiewa na:
- 78 054 584,02 zł netto,
- 17 952 554,32 zł podatku VAT,
- 96 007 138,34 zł brutto.
Oznacza to, że zaproponowana przez Alstom cena przewyższa budżet przewidziany przez zamawiającego o ponad 20,8 mln zł brutto.
Zakres zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 jedenastu lokomotyw elektrycznych serii EU47 typu E583PL, wraz z:
- realizacją prac dodatkowych,
- dostawą kół monoblokowych oraz ich wymianą,
- przeprowadzeniem czynności kontrolno-odbiorczych zgodnie z wymaganiami technicznymi Kolei Mazowieckich.
Szczegółowy opis i wymagania dotyczące realizacji zamówienia określono w Projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 1 do SWZ) oraz w towarzyszących im załącznikach. Dokumentacja przewiduje także możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych w odniesieniu do wskazanych w specyfikacji norm i ocen technicznych – pod warunkiem, że zapewnią one parametry nie gorsze niż wymagane przez zamawiającego.
Wykonawca, oferując rozwiązania równoważne, zobowiązany jest wykazać ich zgodność i przedstawić dowody potwierdzające spełnienie odpowiednich wymagań technicznych, zgodnie z art. 104–107 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Znaczenie inwestycji
Naprawa lokomotyw EU47 ma kluczowe znaczenie dla utrzymania sprawności i niezawodności taboru Kolei Mazowieckich. Lokomotywy te obsługują m.in. połączenia aglomeracyjne i regionalne, a realizacja napraw P5 jest niezbędna do zapewnienia dalszej eksploatacji pojazdów w zgodzie z wymaganiami bezpieczeństwa technicznego.
Poziom utrzymania P5 obejmuje kompleksowe prace naprawcze – w tym przegląd, regenerację, wymianę zużytych elementów oraz testy sprawności – co pozwala wydłużyć cykl życia lokomotyw o kolejne lata.
Kolejne kroki
Po analizie formalnej i merytorycznej złożonej oferty Koleje Mazowieckie zdecydują o dalszym przebiegu postępowania. Jeżeli budżet inwestycji nie zostanie zwiększony, możliwe będzie unieważnienie przetargu i ponowne jego ogłoszenie.
W przypadku przyjęcia oferty Alstomu, podpisanie umowy będzie oznaczało powierzenie jednej z największych firm kolejowych w Europie kompleksowej obsługi technicznej kluczowych lokomotyw przewoźnika regionalnego.
Inwestycja ta wpisuje się w politykę Kolei Mazowieckich, która konsekwentnie modernizuje i utrzymuje swój tabor, aby zapewnić pasażerom bezpieczny, punktualny i komfortowy transport kolejowy w regionie Mazowsza.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze