Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Mazowieckie umożliwiają zwrot biletów w związku z pandemią

inforail
29.10.2020 10:45
0 Komentarzy

W związku z epidemiąkoronawirusa Covid-19, w odstępstwie od terminów wskazanych w Regulaminieodprawy oraz przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Koleje Mazowieckie podróżni,którzy rezygnują z przejazdów pociągami przewoźnika, mogą dokonać zwrotubiletów okresowych imiennych: tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych ikwartalnych, zakupionych najpóźniej 22 października 2020 r. i ważnych naprzejazdy 23 października 2020 r. lub później.

Zwracać można bilety: całkowicie niewykorzystane orazczęściowo niewykorzystane, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych popotrąceniu odstępnego.

Zwrotu biletów okresowych imiennych innych niż kwartalnedokonują kasy biletowe. Natomiast zwrotu biletów kwartalnych całkowicie lubczęściowo niewykorzystanych, dokonuje Wydział Kontroli Dochodów, w drodzepisemnego wniosku przesłanego na adres [email protected].

Formularz Wniosku o zwrot należności za całkowicie lubczęściowo niewykorzystany bilet/wydanie faktury dostępny jest na stronieinternetowej KM, link: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/zwroty-biletow#site.

Podróżny, zwracając bilet imienny KM całkowicie lubczęściowo niewykorzystany, przed przekazaniem go kasjerowi, zobowiązany jest dotrwałego wykreślenia numeru dokumentu ze zdjęciem wpisanego na bilecie(skutecznie w sposób uniemożliwiający odczytanie).

W przypadku złożenia w kasie biletowej wniosku o zwrot zabilet zakodowany na Karcie Mazowieckiej, do wniosku należy dołączyćPotwierdzenie skasowania biletu.

Jeżeli podróżny, z przyczyn od niego niezależnych np.kwarantanny, pobytu w szpitalu, nie może dokonać w kasie biletowej zwrotubiletów okresowych, może wystąpić o zwrot należności na podstawie pisemnegowniosku, o którym mowa powyżej, przesłanego do Wydziału Kontroli Dochodów naadres [email protected].

Jednocześnie Koleje Mazowieckie przypominają, że wprzypadku:

braku potwierdzenia sprzedaży za bilety opłacone kartąpłatniczą – dopuszcza się możliwość zwrotu należności za bilety opłaconebezgotówkowo po przedstawieniu potwierdzenia płatności z wyciągu bankowego, naktórym widnieje numer karty płatniczej;

wniosków przesłanych przez podróżnych elektronicznie,umożliwia się zwrot należności na podstawie załączonej kopii biletu. Podróżnyzobowiązany jest przed wysłaniem kopii do własnoręcznego, w sposób trwały,przekreślenia po przekątnych czołowej strony biletu i dokonania równolegle dolinii przekreślenia adnotacji „ZWROT” oraz trwałego wykreślenia w sposóbuniemożliwiający odczytanie wpisanego na bilecie numeru dokumentu ze zdjęciem;

wniosków, dotyczących zwrotów biletów okresowychzakodowanych na Karcie Mazowieckiej, w przypadku braku możliwości usunięciazapisu biletu z pamięci elektronicznej karty, numer biletu zostaniezastrzeżony.

Komentarze