Koleje Mazowieckie chcą kupić tabor na linię Warszawa ? Małkinia
W ramach posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego,Infrastruktury i Przeciwdziałania Bezrobociu Sejmiku Województwa Mazowieckiegoodbyło się spotkanie przedstawicieli Kolei Mazowieckich oraz samorządówpołożonych wzdłuż linii nr 6 Warszawa Wileńska ? Małkinia. Tematem dyskusjibyły kwestie związane z zakupem lepszej jakości taboru do obsługi połączeń,wydłużeniem składów, zwiększeniem częstotliwości kursowania pociągów, a takżeulepszeniem systemu dystrybucji biletów.
– Po zakończeniu prac modernizacyjnych na linii nr 6 WarszawaWileńska ? Małkinia będzie można realizować przewozy z prędkością 160 km/h,powstaną nowe perony, wiaty, cała infrastruktura towarzysząca. Właśnie w tymkontekście spotkaliśmy się, aby wypracować rozwiązania dotyczące poprawyjakości i komfortu przewozów pasażerskich ? mówił Przewodniczący Komisji,Krzysztof Grzegorz Strzałkowski.
W perspektywie zakończenia remontu linii nr 6 KM mają planyzakupu i modernizacji składów, a także rozwoju systemu obsługi podróżnych. DoMałkini nie kursują tylko wysłużone EN57. Od 2009 roku kursuje tam 5zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych EN71, które są dłuższe niżklasyczne EN57. Linie niezelektryfikowane w tym rejonie obsługuje 9 autobusówszynowych. W latach 2015-2016 na linię skierowano 12 EZT EN57 AL, którecharakteryzują się wysokim poziomem modernizacji, m.in. posiadają klimatyzację.Do końca tego roku na linii pojawi się jeszcze 14 takich składów, co pozwoli naobsługę pociągów zupełnie zmodernizowanym taborem w pięćdziesięciu procentach.O planowanych zakupach zupełnie nowego taboru mówił Czesław Sulima, członekzarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
– Koleje Mazowieckie systematycznie kupują nowy tabor, atakże modernizują starsze pojazdy, głównie w oparciu o środki pozyskiwane zfunduszy UE. Zgodnie z zapisami projektów, tabor kupowany jest z przeznaczeniemna konkretne linie ? takie, na których kończy się modernizacja i jest możliwośćwykorzystania w pełni możliwości nowoczesnych pojazdów. Takie plany zakupu mamydla linii nr 6. Do realizacji połączeń przewidzieliśmy tutaj 16 nowychpięcioczłonowych ezt. Chcemy, aby od 2020 roku pociągi na linii do Małkini byłyobsługiwane wyłącznie nowym i w pełni zmodernizowanym taborem ? mówił CzesławSulima.
O planach w zakresie rozbudowy systemu dystrybucji biletóworaz ofercie przewozowej mówił Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektorhandlowy Kolei Mazowieckich.
– Jeśli chodzi o rozkład jazdy, to w 2015 roku na linii doMałkini mieliśmy zaplanowanych 88 pociągów. W tym roku w podstawowym rocznymrozkładzie jazdy znalazło się ich 104, jednak ze względu na pracemodernizacyjne część z nich nie może kursować. Natomiast w przyszłym rokubędziemy mieć ich aż 140 i to będzie wyraźnie odczuwalne udogodnienie. Takiwzrost liczby połączeń umożliwi właśnie zakończenie prac i podniesienieparametrów linii kolejowej. ? mówił Dariusz Grajda.
Spółka planuje także rozwój sprzedaży biletów zapośrednictwem biletomatów oraz przez telefon komórkowy. Do końca roku chcetakże wprowadzić nową usługę ? zakup biletów przez Internet.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze