Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Małopolskie z własnym zapleczem serwisowym

inforail
19.10.2016 06:01
0 Komentarzy

Samorządowyprzewoźnik – Koleje Małopolskie – w przyszłym roku rozpocznie budowę zapleczaserwisowego w Krakowie do obsługi własnych i innych przewoźników. Inwestycja owartości 37,6 mln zł w większości zostanie sfinansowana z funduszy unijnych.

Jak poinformował we wtorek PAP prezes Kolei MałopolskichRyszard Rębilas, nowa hala zostanie zbudowana w okolicy ul. Składowej w pobliżuDworca Kraków Główny. Hala o wymiarach ok. 140 na 35 metrów wyposażona będzie wcztery tory z kanałami rewizyjnymi. Pozwoli to na wykonywanie przeglądówserwisowo-utrzymaniowych pociągów od poziomu P1 do P3. Obiekt będzie posiadałteż myjnię całoroczną.

„Hala będzie spełniała wszelkie wymogi dotycząceutrzymania nowoczesnych pojazdów szynowych. Będzie stanowiła zaplecze serwisoweprzede wszystkim dla własnych pociągów dzierżawionych od województwa małopolskiego,jak i jesteśmy otwarci na świadczenie usług serwisowych dla innych przewoźnikówkursujących do Krakowa” – zaznaczył Rębilas.

Według niego budowa powinna się rozpocząć w drugim kwartaleprzyszłego roku i zakończyć w sierpniu 2018 r., tak aby pierwsze pojazdy możnabyło przyjąć od września. Inwestycja o wartości 37,6 mln zł ma już zapewnionefinansowanie – 32 mln zł będzie pochodziło z funduszy unijnych w ramachRegionalnego Programu Operacyjnego woj. małopolskiego. Resztę stanowić będziewkład z budżetu regionu.

Spółka samorządowa Koleje Małopolskie wozi pasażerów odgrudnia 2014 r. Do tej pory firma przewiozła ponad 3 mln pasażerów. Użytkujem.in. pięć Acatusów zakupionych przez województwo małopolskie w bydgoskiejPesie w grudniu 2014 r. Jeszcze w tym roku na torach pojawią się też pierwsze z13 Impulsów zamówionych w nowosądeckim Newagu za ponad 300 mln zł. W przyszłymroku zarząd województwa planuje ogłosić przetarg na kolejne kilkanaście nowychskładów. Wszystkie pociągi charakteryzują się jednolitą kolorystyką zgodną znowym logo Małopolski, które przyjęto w ubiegłym roku. Występuje w nim róż,kolor niebieski, zielony i żółty.

Przewoźnik w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej obsługujedwie linie: SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia – Kraków Główny – Kraków Lotnisko,oraz SKA2 Kraków Główny – Miechów/Sędziszów. W połowie grudnia wraz z nowymrozkładem jazdy KM uruchomią trzecią linię SKA3 Kraków – Tarnów. Pojazdywojewódzkiej spółki pojawią się też na trasie Tarnów – Nowy Sącz – Krynica.


Komentarze