Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Małopolskie ponowiły przetarg na przeglądy P4 Acatusów. Bez ETCS?

inforail
04.08.2025 09:30
0 Komentarzy

Koleje Małopolskie Sp. z o.o. ogłosiły otwarty przetarg na wykonanie czwartego poziomu utrzymania (P4) wraz z pracami dodatkowymi dla czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) serii EN64 typu 40WEa.

Poprzedni przetarg, obejmujący także montaż ETCS został unieważniony.

Rozkład jazdy:

Acatus Kolei Małopolskich
Acatus Kolei Małopolskich

Zakres zamówienia

Zamówienie obejmuje cztery jednostki EN64 o numerach EN64-004, EN64-006, EN64-007 i EN64-008, a zakres prac obejmuje:

  1. Przeglądy P4 – zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU 40WEa 0130-1, wersja KMŁ V.2).
  2. Prace dodatkowe – wykraczające poza standardowy zakres DSU, diagnozowane przez Wykonawcę podczas realizacji przeglądów.
  3. Prace opcjonalne – możliwe do zlecenia przez Zamawiającego w ramach prawa opcji, opisane w załączniku nr 8 do projektowanej umowy.
  4. Dokumentacja techniczna – sporządzona przez Wykonawcę po zakończeniu prac i uwzględniająca wszystkie wykonane czynności.

Wszystkie prace mają być prowadzone z zachowaniem zgodności z obowiązującymi przepisami i dokumentacją techniczno-ruchową. Dodatkowo Wykonawca będzie musiał zapewnić m.in. zaplecze techniczne, lokomotywę spalinową (jeśli konieczne) oraz pełną obsługę kadrową.

Miejsce i czas realizacji

Choć miejsce wykonania przeglądów może być dowolne, zgodnie z warunkami umowy muszą one zostać przeprowadzone na terytorium Polski, z zastrzeżeniem, że prace serwisowe określonych zespołów mogą być zrealizowane również poza granicami kraju – ale wyłącznie w autoryzowanych punktach producenta.

Szacowany okres realizacji zamówienia to 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Wizyta lokalna i dokumentacja

Zamawiający dopuszcza fakultatywną wizję lokalną w terminie 06–15 sierpnia 2025 r. na terenie PTE Kraków, ul. Doktora Twardego 6. Zgłoszenia można dokonać poprzez platformę zakupową lub e-mailowo. Koszty wizyty i odpowiedzialność za interpretację informacji leżą po stronie wykonawcy.

Dokumentacja postępowania oraz dalsze informacje dostępne są na platformie zakupowej Kolei Małopolskich: https://platformazakupowa.pl/pn/kolejemalopolskie/proceedings

Kryteria udziału i warunki formalne

Wymagania wobec wykonawców są szczegółowe i obejmują:

  • Doświadczenie: minimum 3 usługi utrzymania P4 lub P5 EZT wykonane w ciągu ostatnich 5 lat.
  • Personel: zespół posiadający określone uprawnienia m.in. UT2, PT2, MT2, SHP, CA, SEP E i D, F-gazy.
  • Kierownik kontraktu: z doświadczeniem w zarządzaniu projektami P4/P5.
  • Certyfikat systemu utrzymania: potwierdzony odpowiednim dokumentem.

Wartość wadium i finansowanie

Wadium zostało określone na poziomie 500 000,00 zł. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy ma wynosić 3% maksymalnej wartości wynagrodzenia brutto.

Termin składania ofert

  • Termin składania ofert: 9 września 2025 r. godz. 12:00
  • Otwarcie ofert: 9 września 2025 r. godz. 12:30
  • Miejsce: Kraków
  • Okres związania ofertą: 90 dni

Wykluczenia i środki ochrony prawnej

Zamawiający zastrzega wykluczenie wykonawców m.in. powiązanych z reżimami objętymi sankcjami UE (Rosja, Białoruś), niespełniających warunków podatkowych lub ubezpieczeniowych, a także tych, wobec których zaszły przesłanki karne lub związane z nieuczciwą konkurencją.

W przypadku naruszeń procedur przewidziane są środki ochrony prawnej zgodnie z działem IX ustawy Pzp, w tym prawo do odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej.

Znaczenie postępowania

Zlecenie dotyczy istotnego dla przewoźnika elementu utrzymania sprawności floty i wpływa bezpośrednio na niezawodność eksploatacyjną pojazdów. Pojazdy EN64 obsługują codzienne połączenia aglomeracyjne i regionalne w Małopolsce, dlatego ich sprawność techniczna jest kluczowa z punktu widzenia bezpieczeństwa i punktualności.

Komentarze