Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolbuszowa: Zmodernizowana stacja

inforail
17.06.2009 16:49
0 Komentarzy

Oficjalne otwarcie zmodernizowanej stacji Kolbuszowa. Fot. PKP PLK

Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie, 9 czerwca 2009 r. przekazał uroczyście do eksploatacji zmodernizowany układ torowy wraz z peronem i przejściem podziemnym w stacji PKP Kolbuszowa, zrealizowany w ramach zadania pn.: „Modernizacja drogi kolejowej na odcinku Rzeszów –Warszawa przez Kolbuszową”.
W spotkaniu, połączonym z prezentacją zmodernizowanych obiektów udział wzięli : posłowie, przedstawiciele władz lokalnych, samorządowych, przedstawiciele wykonawcy, projektanta i Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz mediów.
Inwestycja objęła :
przebudowę układu torowego stacji Kolbuszowa, tj. budowę 5 torów ( 1 główny zasadniczy, 3 główne dodatkowe, 1 ładunkowy ), 12 sztuk rozjazdów wraz z robotami podtorzowymi i odwodnieniem,
budowę przejścia podziemnego ( o długości 29,9 m i szerokości 4 m ) od budynku stacyjnego na drugą stronę stacji z dojściem do peronu, odwodnienie, monitoring
i zabudowę platform dla niepełnosprawnych,
budowę peronu wyspowego o długości 400 mb i szerokości 9,55 mb wraz z małą architekturą, tj. 6 wiat peronowych,
przebudowę przejazdu kolejowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 875 Mielec –Kolbuszowa –Leżajsk, polegającą na zabudowie nawierzchni z płyt gumowych typu Strail wraz z wykonaniem odwodnienia i asfaltowania dojazdów do przejazdu,
przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z budową kanalizacji kablowej,
budowę systemu obserwacji sygnałów końca pociągów,
budowę oświetlenia głowic rozjazdowych, peronu, przejścia podziemnego,
przebudowę 2 przepustów kolejowych oraz remont 1 przepustu.

Przedsięwzięcie o wartości 24 559,6 tys. zł zostało zrealizowane przez Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A., na podstawie projektu wykonanego przez Movares Polska Sp. z o.o.

Komentarze