Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kiedy z Radomia do Tomaszowa Mazowieckiego pociągi pojadą 120 km/h? Półmetek prac

inforail
21.07.2025 13:30
0 Komentarzy

Ponad połowa prac rewitalizacyjnych na 47-kilometrowym odcinku Radzice – Wolanów koło Radomia została już wykonana.

Modernizacja tej ważnej linii kolejowej nr 22, łączącej Tomaszów Mazowiecki z Radomiem i dalej z Łodzią, przyniesie pasażerom szybsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe podróże.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie prace rewitalizacyjne zostały wykonane na odcinku Radzice – Wolanów?
  2. Jakie korzyści przyniesie podniesienie prędkości do 120 km/h dla pasażerów?
  3. Które stacje i przystanki zostały objęte modernizacją peronów i infrastruktury pasażerskiej?
Prace na linii kolejowej Radom - Tomaszów Maz.
Prace na linii kolejowej Radom - Tomaszów Maz./foto: PKP PLK

Nowe tory i bezpieczniejsze przejazdy

W ramach inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ułożyły już ponad 28 km nowego toru oraz wymieniły 35 km sieci trakcyjnej. Prace objęły również modernizację 13 z 16 przejazdów kolejowo-drogowych, które zostały wyposażone w nową nawierzchnię i systemy odwodnienia. Przejazd w Karczówce zyskał dodatkowo nowoczesną sygnalizację świetlną.

Zmodernizowany tor nr 2, na którym obecnie trwają prace, pozwoli po zakończeniu robót na zwiększenie prędkości do 120 km/h, co już teraz obowiązuje na równoległym torze. Przed remontem na tym odcinku pociągi mogły poruszać się z prędkością od 40 do 100 km/h.

Komfortowe perony i dostępność dla wszystkich

Rewitalizacja objęła również 6 przystanków i 3 stacje. Na Bielinach Opoczyńskich, Zygmuntowie, Smogorzowie Przysuskim, Skrzynnie, Wieniawie, Podborze oraz stacjach Drzewica, Przysucha i Wolanów wybudowano nowe, podwyższone perony z antypoślizgową nawierzchnią i ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zainstalowano także energooszczędne oświetlenie LED. Trwają prace montażowe nowych wiat, ławek, tablic informacyjnych i gablot z rozkładami jazdy.

Zakończenie całego projektu przewidziane jest na IV kwartał 2025 roku. Całość finansowana jest ze środków budżetu państwa i własnych środków PLK, a jej wartość to blisko 150 mln zł netto.

Likwidacja ograniczeń i nowe inwestycje w Łódzkiem

W okresie wakacyjnym, tj. w lipcu i sierpniu 2025 roku, prowadzone będą naprawy torów na czterech odcinkach między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami. Ich celem jest wyrównanie prędkości na całym jednotorowym odcinku do 120 km/h (dotychczas miejscami było to tylko 100 km/h). Umożliwi to płynny ruch pociągów bez konieczności wprowadzania ograniczeń.

Dodatkowo zaplanowano remont dwóch mostów, modernizację przejazdu w Ciebłowicach Dużych oraz wymianę rozjazdu na stacji Dęba Opoczyńska.

Podczas robót wprowadzone zostaną zastępcze autobusy dla pociągów ŁKA i Polregio na odcinkach Tomaszów Mazowiecki – Drzewica oraz Tomaszów Mazowiecki – Opoczno Południe. Składy PKP Intercity skierowane zostaną trasą zmienioną – przez CMK lub Częstochowę.

Lepsze podróże dzięki konsekwentnej modernizacji

Rewitalizacja linii Tomaszów Mazowiecki – Radom jest kolejnym etapem długofalowego planu modernizacyjnego. Już wcześniej zakończono prace na torze nr 1 oraz na odcinkach Radom – Radzice i Tomaszów Mazowiecki – Radzice. Dzięki tym działaniom pasażerowie zyskują nie tylko krótszy czas przejazdu, lecz także większe bezpieczeństwo i komfort podróży.

– Każdy kilometr odnowionego toru to realna poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróży. To inwestycja, która przynosi wymierne korzyści dla woj. łódzkiego i mazowieckiego – podsumowuje Krzysztof Pióro, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Skarżysku-Kamiennej.

Komentarze