Kiedy lokomotywy dwutrakcyjne dla PKP Intercity? Projekt przyśpieszył
PKP Intercity przygotowuje się do wprowadzenia do swojej floty nowoczesnych lokomotyw dwutrakcyjnych produkowanych przez PESA. Projekt, który długo czekał na przełom, wreszcie nabrał tempa.
Jak informuje członek zarządu PKP Intercity, Adam Wawrzyniak, pierwsze lokomotywy mają trafić na tor testowy jeszcze tego lata, a ich eksploatacja ma ruszyć z początkiem przyszłego roku.
Rozkład jazdy:
- Jakie możliwości techniczne zapewniają nowe lokomotywy dwutrakcyjne produkowane przez PESA dla PKP Intercity?
- Kiedy planowane jest zakończenie testów i rozpoczęcie eksploatacji nowych lokomotyw?
- Z jakimi wyzwaniami wiąże się proces homologacji tych lokomotyw i dlaczego nie zostaną one wprowadzone do użytku przed końcem roku?
Silniki spalinowe i elektryczne – lokomotywy na każdą trasę
Nowe lokomotywy PESA będą wyposażone zarówno w silniki elektryczne, jak i spalinowe, co umożliwi im jazdę po liniach niezelektryfikowanych oraz pod napięciem. Dzięki temu PKP Intercity zyska elastyczność w planowaniu tras, szczególnie tam, gdzie nie ma jeszcze trakcji elektrycznej.
– Jesteśmy już po inspekcjach w fabrykach, w których powstają komponenty do tych lokomotyw. Przyszły z wynikami pozytywnymi, PESA kontynuuje zabudowę – mówi Adam Wawrzyniak. – Mamy już pierwszą deklarację, że na wakacje te lokomotywy trafią na tor testowy i rozpocznie się ich homologacja.
Homologacja i testy – długa droga na tory
Choć prace przyspieszyły, PKP Intercity nie spodziewa się, że lokomotywy zostaną wprowadzone do eksploatacji jeszcze w tym roku. Proces homologacji jest czasochłonny, a polskie instytuty badawcze są obecnie przeciążone innymi projektami modernizacyjnymi i produkcyjnymi realizowanymi dla przewoźnika.
– Na nowy rozkład jazdy tych lokomotyw jeszcze nie planujemy. Projekt przyspieszył, ale realnie spodziewamy się ich dopiero w przyszłym roku – podkreśla Wawrzyniak.
Nowa jakość dla pasażerów
Wprowadzenie dwutrakcyjnych lokomotyw do floty PKP Intercity to ważny krok w kierunku poprawy jakości usług i zwiększenia efektywności przewozów pasażerskich. Lokomotywy te pozwolą na realizację połączeń bez konieczności zmiany lokomotywy, co skróci czas podróży i zwiększy komfort pasażerów.
Mimo że pasażerowie nie zobaczą tych nowoczesnych maszyn na torach w najbliższych miesiącach, to przyszły rok zapowiada się obiecująco. PKP Intercity z optymizmem patrzy na rozwój projektu i wzbogacenie taboru o nowoczesne, wszechstronne pojazdy trakcyjne.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze