Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kiedy koniec robót na trasie Warszawa ? Skierniewice?

inforail
12.06.2015 10:06
0 Komentarzy

Skrócenieczasu przejazdu pociągiem pomiędzy stolicą a Łodzią będzie możliwedzięki modernizacji liniikolejowej z Warszawy Zachodniej do Skierniewic, która jest na ostatnimetapie realizacji. Prace zakończąsię w III kwartale i poza szybszą podróżą, podniesieniem jej komfortuoraz bezpieczeństwa, usprawniątakże ruch drogowy. A to zasprawą budowy bezkolizyjnych skrzyżowań: wiaduktu w Jaktorowie i tunelu wGrodzisku Mazowieckim.

Nowywiadukt drogowy w Jaktorowie podwyższy bezpieczeństwo i usprawni ruch szynowyoraz drogowy. Podobnie tunel pod torami przy ul. Bałtyckiej w GrodziskuMazowieckim, który połączy dwie strony miasta. Bezkolizyjne skrzyżowaniapowstają w ramach modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Łodzi. ? Wiadukt kolejowy w Grodzisku jest już nafiniszu. Pozwolenie na jego użytkowanie planujemy pozyskać na koniec września.Umowa na realizację wiaduktu w Jaktorowie ? potężnego obiektu przebiegającegonad dwoma liniami magistralnymi i drogową trasą wojewódzką ? również jestrealizowana zgodnie z harmonogramem. Dzięki budowie tych obiektów pociągi niemuszą zwalniać przed przejazdami, a kierowcy nie stoją przed zamkniętymirogatkami, co przekłada się na płynność ruchu i zapewnia całkowitebezpieczeństwo ? mówi Witold Cytawa, kierownik kontraktu z PKP PolskichLinii Kolejowych S.A.

Roboty nafiniszu

Modernizacjalinii kolejowej z Warszawy Zachodniej do Skierniewic jest na ostatniej prostej.Do wymiany pozostało jeszcze 10 km toru pomiędzy Grodziskiem a Żyrardowem.Wykonawca zdemontował już całą starą sieć trakcyjną i tor nr 2. Teraz trwająprace przygotowawcze do montażu nowych elementów infrastruktury kolejowej wrazz przebudową obiektów inżynieryjnych, m.in. wiaduktów i przepustów. Na większości modernizowanego odcinkaWarszawa Włochy ? Żyrardów trwa również budowa ekranów akustycznych.

Opróczrobót torowych oraz budowy wiaduktów, trwają również prace przy budowie przejśćdla pieszych, które będą dostosowane do osób z ograniczoną możliwościąporuszania się, opiekunów z dziećmi w wózkach, czy podróżnych z cięższymbagażem. Przejście podziemne w Grodzisku Mazowieckim pozwoli pasażerom naprzedostanie się na drugą stronę torów ? do ulic Żydowskiej i Towarowej, a niejak to było do tej pory, tylko na poruszanie się między peronami. ? Obiekt jest już niemal gotowy, wyposażonyw monitoring, nagłośnienie i oświetlenie, a niebawem rozpocznie się montażtrzech wind ułatwiających dotarcie na odnowione perony ? informuje Cytawa.Natomiast wydłużenie podobnego obiektu w Pruszkowie umożliwi mieszkańcom na bezpieczneprzejście do dzielnicy Żbików, która usytuowana jest po drugiej stronie stacji.Rozbudowa przejścia weszła w ostatnia fazę. Nowy tego typu obiekt powstajetakże w Jaktorowie.

Komfortoweperony i wyższe bezpieczeństwo

Wramach realizacji inwestycji 14 peronów zostało już odnowionych. Obiektywyposażono
w nowe wiaty, ławki czy kosze oraz dostosowano do potrzeb osób o ograniczonejmobilności. Finalizowane są prace w Jaktorowie i Międzyborowie, gdzie perony zwyspowych zostaną przebudowane na jednokrawędziowe przeciwległe. Kończą sięrównież roboty w Żyrardowie.

Natrasie działa także nowy system sterowania ruchem. Na zwiększenie poziomubezpieczeństwa wpływa również remont blisko 20 przejazdów kolejowo-drogowych.Są one wyposażane w nowe urządzenia zabezpieczające ? rogatki, światłaostrzegawcze, sygnalizatory dźwiękowe, a także w monitoring.

Modernizacjapołączenia Warszawa Zachodnia ? Skierniewice, prowadzona na zlecenie PKPPolskich Linii Kolejowych S.A. zakończy się w IV kwartale tego roku. Dziękiniej czas podróży na linii Warszawa ? Łódź skróci się do ok. 70 minut. Pociągiosobowe będą kursować z prędkością 160 km/h.

Stanrealizacji inwestycji na koniec maja 2015 r.

zaplanowana wartość

oddano do eksploatacji

Długość modernizowanej linii

57,450 km

46,700 km

Długość modernizowanych torów

114,900 km

104,800 km

Obiekty inżynieryjne (mosty, wiadukty kolejowe i drogowe, tunele liniowe, przejścia pod torami, przepusty)

77 szt.

60 szt.

Sieć trakcyjna

114,900 km

104,100 km

Przejazdy kolejowe: likwidowane 8 szt. i modernizowane 8 szt. kat. ?B? i 1 szt. kat ?E?

17 szt.

12 szt.

Perony: 14 szt. nowych i 2 szt. modernizowane

16 szt.

14 szt.

Komentarze