Kiedy koniec robót na trasie Warszawa ? Skierniewice?
Skrócenieczasu przejazdu pociągiem pomiędzy stolicą a Łodzią będzie możliwedzięki modernizacji liniikolejowej z Warszawy Zachodniej do Skierniewic, która jest na ostatnimetapie realizacji. Prace zakończąsię w III kwartale i poza szybszą podróżą, podniesieniem jej komfortuoraz bezpieczeństwa, usprawniątakże ruch drogowy. A to zasprawą budowy bezkolizyjnych skrzyżowań: wiaduktu w Jaktorowie i tunelu wGrodzisku Mazowieckim.
Nowywiadukt drogowy w Jaktorowie podwyższy bezpieczeństwo i usprawni ruch szynowyoraz drogowy. Podobnie tunel pod torami przy ul. Bałtyckiej w GrodziskuMazowieckim, który połączy dwie strony miasta. Bezkolizyjne skrzyżowaniapowstają w ramach modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Łodzi. ? Wiadukt kolejowy w Grodzisku jest już nafiniszu. Pozwolenie na jego użytkowanie planujemy pozyskać na koniec września.Umowa na realizację wiaduktu w Jaktorowie ? potężnego obiektu przebiegającegonad dwoma liniami magistralnymi i drogową trasą wojewódzką ? również jestrealizowana zgodnie z harmonogramem. Dzięki budowie tych obiektów pociągi niemuszą zwalniać przed przejazdami, a kierowcy nie stoją przed zamkniętymirogatkami, co przekłada się na płynność ruchu i zapewnia całkowitebezpieczeństwo ? mówi Witold Cytawa, kierownik kontraktu z PKP PolskichLinii Kolejowych S.A.
Roboty nafiniszu
Modernizacjalinii kolejowej z Warszawy Zachodniej do Skierniewic jest na ostatniej prostej.Do wymiany pozostało jeszcze 10 km toru pomiędzy Grodziskiem a Żyrardowem.Wykonawca zdemontował już całą starą sieć trakcyjną i tor nr 2. Teraz trwająprace przygotowawcze do montażu nowych elementów infrastruktury kolejowej wrazz przebudową obiektów inżynieryjnych, m.in. wiaduktów i przepustów. Na większości modernizowanego odcinkaWarszawa Włochy ? Żyrardów trwa również budowa ekranów akustycznych.
Opróczrobót torowych oraz budowy wiaduktów, trwają również prace przy budowie przejśćdla pieszych, które będą dostosowane do osób z ograniczoną możliwościąporuszania się, opiekunów z dziećmi w wózkach, czy podróżnych z cięższymbagażem. Przejście podziemne w Grodzisku Mazowieckim pozwoli pasażerom naprzedostanie się na drugą stronę torów ? do ulic Żydowskiej i Towarowej, a niejak to było do tej pory, tylko na poruszanie się między peronami. ? Obiekt jest już niemal gotowy, wyposażonyw monitoring, nagłośnienie i oświetlenie, a niebawem rozpocznie się montażtrzech wind ułatwiających dotarcie na odnowione perony ? informuje Cytawa.Natomiast wydłużenie podobnego obiektu w Pruszkowie umożliwi mieszkańcom na bezpieczneprzejście do dzielnicy Żbików, która usytuowana jest po drugiej stronie stacji.Rozbudowa przejścia weszła w ostatnia fazę. Nowy tego typu obiekt powstajetakże w Jaktorowie.
Komfortoweperony i wyższe bezpieczeństwo
Wramach realizacji inwestycji 14 peronów zostało już odnowionych. Obiektywyposażono
w nowe wiaty, ławki czy kosze oraz dostosowano do potrzeb osób o ograniczonejmobilności. Finalizowane są prace w Jaktorowie i Międzyborowie, gdzie perony zwyspowych zostaną przebudowane na jednokrawędziowe przeciwległe. Kończą sięrównież roboty w Żyrardowie.
Natrasie działa także nowy system sterowania ruchem. Na zwiększenie poziomubezpieczeństwa wpływa również remont blisko 20 przejazdów kolejowo-drogowych.Są one wyposażane w nowe urządzenia zabezpieczające ? rogatki, światłaostrzegawcze, sygnalizatory dźwiękowe, a także w monitoring.
Modernizacjapołączenia Warszawa Zachodnia ? Skierniewice, prowadzona na zlecenie PKPPolskich Linii Kolejowych S.A. zakończy się w IV kwartale tego roku. Dziękiniej czas podróży na linii Warszawa ? Łódź skróci się do ok. 70 minut. Pociągiosobowe będą kursować z prędkością 160 km/h.
Stanrealizacji inwestycji na koniec maja 2015 r.
zaplanowana wartość |
oddano do eksploatacji |
|
Długość modernizowanej linii |
57,450 km |
46,700 km |
Długość modernizowanych torów |
114,900 km |
104,800 km |
Obiekty inżynieryjne (mosty, wiadukty kolejowe i drogowe, tunele liniowe, przejścia pod torami, przepusty) |
77 szt. |
60 szt. |
Sieć trakcyjna |
114,900 km |
104,100 km |
Przejazdy kolejowe: likwidowane 8 szt. i modernizowane 8 szt. kat. ?B? i 1 szt. kat ?E? |
17 szt. |
12 szt. |
Perony: 14 szt. nowych i 2 szt. modernizowane |
16 szt. |
14 szt. |
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze