Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kasy brak, pociągi nie pojadą

inforail
26.02.2015 07:02
0 Komentarzy

Liczba połączeń kolejowych na trasach Poznań-Frankfurt nad Odrą i Wrocław-Berlin/Hamburg została zmniejszona z powodu m.in. ograniczonego limitu pieniędzy w tegorocznym budżecie na dofinansowanie pasażerskich przewozów kolejowych – poinformował w środę PAP resort infrastruktury. Pełnomocnik rządu Niemiec ds. kontaktów z Polską Dietmar Woidke opowiedział się we wtorek za utrzymaniem likwidowanych połączeń kolejowych pomiędzy Niemcami a Polską. Polityk SPD chce poruszyć ten temat podczas konsultacji międzyrządowych. 'Regionalne pociągi są ważne dla zrastania się (obu społeczeństw) i muszą nadal kursować’ – oświadczył Woidke, cytowany przez agencję dpa. Zapowiedział, że temat likwidacji połączeń kolejowych poruszy podczas zaplanowanych na wiosnę polsko-niemieckich konsultacji międzyrządowych. 'W związku z ograniczonym limitem środków w budżecie państwa w 2015 r. na dofinansowanie międzywojewódzkich i międzynarodowych pasażerskich przewozów kolejowych oraz koniecznością zmniejszenia liczby pociągów dofinansowanych z budżetu państwa w ramach umów o świadczenie usług publicznych, redukcją objęte zostały m.in. przewozy wykonywane na trasach Poznań – Frankfurt nad Odrą i Wrocław – Berlin/Hamburg’ – powiedział PAP rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Piotr Popa. Jak dodał, w przypadku relacji Frankfurt-Poznań kursy pociągów RegioEkspres zostały przywrócone w wybrane dni tygodni. Zaznaczył, że dodatkowo komunikacja kolejowa pomiędzy miastami zapewniają pociągi międzynarodowe, uruchamiane przez PKP Intercity na zasadach komercyjnych. Według rzecznika MIR, pociąg kursujący w relacji Wrocław Główny – Berlin Hbf/Hamburg Hbf – Wrocław Główny 'cechował się wysokimi kosztami funkcjonowania oraz niską frekwencją (podróżnych)’. Na wniosek PKP Intercity resort wyraził zgodę na zawieszenie przewozów od 14 grudnia ub. r., czyli z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy. 'Strona niemiecka była informowana o planowanym zawieszeniu kursowania pociągu i jego przyczynach. W przyszłości, po poprawie parametrów infrastruktury kolejowej, planuje się realizację połączenia Kraków/Katowice/Wrocław – Berlin przez Zielona Górę’ – zapowiedział Popa. Obawy Woidkego podziela polityk niemieckich Zielonych w Parlamencie Europejskim Michael Cramer. ’25 lat po upadku żelaznej kurtyny Polska i Niemcy nie potrafią zapewnić minimalnej oferty ponadgranicznych połączeń kolejowych’ – podkreślił Cramer, szef komisji transportu w PE.

Komentarze