Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest przetarg na dostawy elektrycznych pociągów dla S-Bahn Rhein-Ruhr

inforail
19.09.2024 16:45
0 Komentarzy

DB Regio AG ogłosiła przetarg na zakup elektrycznych pociągów przeznaczonych do przewozu pasażerów w regionie Rhein-Ruhr, a dokładniej w podregionie Teilnetz D (SRRD).

Projekt zakłada zakup oraz dostarczenie maksymalnie 40 nowych jednostek napędowych do obsługi sieci kolei podmiejskiej S-Bahn.

Spis treści:

  1. Jakie dodatkowe usługi, poza dostawą elektrycznych pociągów, mogą być objęte zamówieniem w ramach przetargu dla S-Bahn Rhein-Ruhr, Teilnetz D (SRRD)?
  2. Jakie kryteria techniczne muszą spełniać oferenci, aby zakwalifikować się do udziału w postępowaniu przetargowym?
  3. Na jakiej podstawie zamawiający zastrzega sobie prawo do przyznania zamówienia bez negocjacji z oferentami?
DB Regio AG ogłosiła przetarg na zakup elektrycznych pociągów przeznaczonych do przewozu pasażerów w regionie Rhein-Ruhr, a dokładniej w podregionie Teilnetz D (SRRD).
Pociąg Sbahn

Procedura przetargowa

Zamówienie obejmuje nie tylko rozwój, produkcję i dostawę nowych pojazdów, ale także ich wdrożenie, dopuszczenie do eksploatacji oraz późniejsze usługi związane z dostarczaniem części zamiennych. Nowe składy mają charakteryzować się minimalną pojemnością wynoszącą 180 miejsc siedzących, spełniać normy techniczne oraz być komfortowe i ekonomiczne w eksploatacji.

Przetarg będzie prowadzony w trybie negocjacyjnym z wcześniejszą publikacją zaproszenia do ubiegania się o zamówienie. Organizator zastrzega sobie prawo do przyznania zamówienia na podstawie pierwszych ofert, bez konieczności przeprowadzania dodatkowych negocjacji.

Planowany termin uruchomienia pociągów w sieci to grudzień 2029 roku.

Kryteria kwalifikacyjne

Aby wziąć udział w postępowaniu, oferenci muszą spełniać szereg wymogów formalnych, w tym złożenie odpowiednich oświadczeń dotyczących ich sytuacji finansowej, zawodowej i technicznej. Wymagane jest m.in. przedstawienie testowanych sprawozdań finansowych za ostatnie cztery lata oraz dowodów na realizację projektów z zakresu produkcji i dostawy pojazdów szynowych na kwotę co najmniej 200 milionów EUR netto rocznie.

Dodatkowo wymagane jest, by oferenci wykazali się doświadczeniem w produkcji i dostawie pojazdów szynowych, a także posiadaniem odpowiednich certyfikatów jakościowych, takich jak ISO.

Kluczowe kryteria wyboru

Ocena ofert będzie opierać się na dwóch głównych kryteriach: cenie oraz jakości. Cena stanowić będzie 50% wartości oceny, natomiast jakość, w tym m.in. szerokość drzwi oraz wydajność energetyczna pojazdów, także 50%.

Przedsiębiorstwa zainteresowane udziałem w przetargu muszą złożyć swoje wnioski do 14 października 2024 roku. Wybrane firmy zostaną zaproszone do składania ofert już w październiku, a cały proces zakończy się przyznaniem zamówienia przed końcem roku.

Przetarg nie jest finansowany ze środków Unii Europejskiej, ale objęty jest zakresem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA).

Komentarze