Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jedna oferta na spalinowe składy dla PKP Intercity. Ponad budżetem

inforail
03.10.2025 09:30
0 Komentarzy

PKP Intercity S.A. prowadzi postępowanie przetargowe dotyczące najmu 22 spalinowych zespołów trakcyjnych do realizacji przewozów pasażerskich.

Zamówienie obejmuje także usługi utrzymania technicznego oraz zapewnienie gotowości eksploatacyjnej.

Rozkład jazdy:

  1. Jaką kwotę zaproponowała spółka SKPL Cargo w swojej ofercie na najem 22 spalinowych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity?
  2. Ile wynosi budżet przeznaczony przez PKP Intercity na sfinansowanie zamówienia z prawem opcji i bez prawa opcji?
  3. Co obejmuje zakres przetargu ogłoszonego przez PKP Intercity i na jaki okres planowana jest umowa z wykonawcą?

Budżet PKP Intercity

Zamówienie zostało podzielone na jeden zakres, obejmujący kompleksowe świadczenie usługi wynajmu wraz z utrzymaniem. Umowa ma zostać zawarta na okres 8 lat, a wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia pojazdów spełniających wymagania techniczne i eksploatacyjne przewoźnika.

Zgodnie z informacją opublikowaną przez zamawiającego, na sfinansowanie zamówienia przeznaczono:

  • 369 871 127,82 zł brutto – w przypadku realizacji zamówienia z prawem opcji,
  • 272 403 711,36 zł brutto – w przypadku realizacji bez prawa opcji.

Prawo opcji przewiduje możliwość zwiększenia zakresu zamówienia w określonych granicach, co ma zapewnić elastyczność w dostosowywaniu liczby pojazdów do potrzeb przewozowych PKP Intercity.

Jedna oferta w postępowaniu

Z informacji z otwarcia ofert wynika, że w wyznaczonym terminie wpłynęła jedna oferta – złożona przez spółkę SKPL Cargo Sp. z o.o. z siedzibą w Zbiersku-Cukrowni.

Propozycja SKPL opiewa na kwotę:

  • 374 350 684,50 zł brutto – z prawem opcji,
  • 276 675 369,75 zł brutto – bez prawa opcji.

Oznacza to, że oferta przekracza kwotę zarezerwowaną przez PKP Intercity o ok. 4,48 mln zł w wariancie z opcją oraz o 4,27 mln zł bez niej.

Oferta SKPL
Oferta SKPL

Kryteria oceny ofert

Zgodnie z dokumentacją przetargową, jedynym kryterium oceny ofert jest cena całkowita brutto z prawem opcji, z wagą 100%. Oznacza to, że o wyborze wykonawcy zadecyduje wyłącznie wysokość zaoferowanej kwoty, przy spełnieniu wymagań formalnych i technicznych określonych przez zamawiającego.

Kolejny krok – analiza oferty

Obecnie PKP Intercity prowadzi analizę złożonej oferty pod względem formalnym i merytorycznym. Po zakończeniu oceny i weryfikacji dokumentów zostanie podjęta decyzja o ewentualnym wyborze SKPL jako wykonawcy lub unieważnieniu postępowania w przypadku przekroczenia budżetu.

Jeśli oferta zostanie przyjęta, SKPL dostarczy 22 spalinowe zespoły trakcyjne, które zasilą flotę PKP Intercity, umożliwiając obsługę połączeń na liniach niezelektryfikowanych. Nowe pojazdy mają zapewnić wysoki komfort podróży, niezawodność oraz zgodność z obowiązującymi normami środowiskowymi.

Nowoczesne pojazdy dla tras niezelektryfikowanych

Zamówienie obejmuje najem 22 nowoczesnych spalinowych zespołów trakcyjnych, które mają być w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów. Wymagania przewoźnika obejmują m.in.:

  • klimatyzację i nowoczesne systemy informacji pasażerskiej,
  • udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami,
  • niską emisję hałasu i spalin,
  • wysoki komfort podróży oraz niezawodność.

Nowe pojazdy umożliwią zwiększenie liczby połączeń w regionach, w których infrastruktura kolejowa nie jest zelektryfikowana, a elektryfikacja byłaby nieopłacalna.

Komentarze