Jakość powietrza w pociągach PKP Intercity ma być lepsza
PKP Intercity inwestuje w kolejne technologie podnoszące bezpieczeństwo podróżnych.
Narodowy przewoźnik rozwija systemy bezpieczeństwa w różnych obszarach działalności.
Współpraca
We współpracy z firmą Knorr-Bremse Systemy Kolejowe Polska i PKP Intercity Remtrak, PKP Intercity udoskonala działanie systemów klimatyzacji w wagonach. Współpraca spółek ma na celu poprawę jakości powietrza i dalsze zwiększanie bezpieczeństwa podróżnych.
PKP Intercity realizuje projekty, dzięki którym w modernizowanych wagonach pojawią się nowoczesne systemy filtracji powietrza składające się z dwóch zintegrowanych ze sobą elementów. Pierwszy element w układzie to filtr, charakteryzujący się zwiększonym stopniem filtracji, którego zadaniem jest skuteczne przechwytywanie kurzu i cząsteczek zanieczyszczonego powietrza łącznie z przyczepionymi do nich bakteriami, wirusami i innymi mikrobami. Drugi element systemu to lampy UV-C, naświetlające powierzchnie filtrów, na których zgromadzone są zanieczyszczenia. Taki system sterylizacji wykorzystuje ultrafioletowe promieniowanie bakteriobójcze jako metodę dezynfekcji.
Firma Knorr-Bremse w swoim portfolio ma szereg innowacyjnych systemów i rozwiązań, które dzięki wysokim kompetencjom naszych pracowników są dostosowywane do wszystkich typów pojazdów szynowych, co wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych oraz spełnia zasady zrównoważonego rozwoju – mówi Jacek Biłas, Prezes Zarządu Knorr-Bremse Systemy Kolejowe Polska Sp. z o.o.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnego systemu powietrze cyrkulujące w wagonach przewoźnika będzie stale filtrowane z użyciem zaawansowanej technologii, a przez to czystsze i bezpieczniejsze dla podróżnych. Lampy UV uzupełniające filtry, skutecznie eliminują bakterie i wirusy. Ma to duże znaczenie, zwłaszcza w sytuacji stale istniejącego zagrożenia epidemiologicznego, wywołanego przez wirus SARS-CoV-2 czy innych chorób wywoływanych przez patogeny.
O bezpieczeństwie naszego pasażera musimy myśleć kompleksowo i zwracać uwagę na różne perspektywy. To zadanie wieloaspektowe, na które składają się między innymi systemy regulujące ruch pociągów na torach, wyposażenie i konstrukcja taboru czy edukacja i ostrzeganie przed zagrożeniami – mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.
Aktualnie realizowane są cztery projekty modernizacyjne. Po ich zakończeniu nowe, pełne systemy klimatyzacji z systemami filtrów i lamp pojawią się w ponad 200 wagonach przewoźnika. Kolejne zadanie zakłada doposażenie aż 700 niedawno zmodernizowanych wagonów w lampy UV-C.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze