Jakie objazdy w trakcie remontu E 20 Poznań ? Warszawa?
PKP PLK szykująremont linii kolejowej łączącej Poznań z Warszawą. Jak wiadomo każde pracemodernizacyjne wiążą się z utrudnieniami w ruchu kolejowym. Nie inaczej będzietakże i w tym przypadku. Jak zatem pojadą pociągi?
Zakres projektu obejmuje odcinek linii E 20/C-E 20 o łącznejdługości około 235 km. Prace będą prowadzone na linii kolejowej E 20 na odcinkuSochaczew ? Swarzędz (229,5 km) i linii kolejowej C-E 20 na odcinku Placencja ?Łowicz Główny (5 km).
Jak informuje MIB z uwagi na obecny stan infrastruktury,zakres prac obejmuje wszystkie branże w tym: przebudowę nawierzchni i podtorza,peronów, przejazdów, budowę 2 wiaduktów drogowych, przebudowę/budowę obiektówinżynieryjnych, wymianę sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych, przebudowęurządzeń nietrakcyjnych, przebudowę systemu sterowania ruchem kolejowym (SRK)oraz sieci i urządzeń teletechnicznych.
Podstawowym celem wprowadzenia optymalizacji harmonogramuprojektu poprzez uwzględnienie zamknięć dwutorowych, jest skrócenie czasurealizacji projektu, szczególnie robót budowlanych tak, aby dotrzymać terminukwalifikowalności projektów z I naboru CEF, tj. do końca 2020 roku.
W celu intensyfikacji prac poprzez udostępnienie szerokiegofrontu robót wykonawcom PKP PLK wypracowały harmonogram realizacji, zakładającyznaczne ograniczenia ruchu pociągów, w tym przerwy w ruchu. Po przeprowadzonejanalizie możliwości w ograniczeniu ruchu kolejowego oraz uzyskiwanych efektów wzakresie skrócenia czasu realizacji, PKP PLK planują wdrożenie następującychzamknięć dwutorowych linii kolejowej E 20:
odcinek Konin ? Podstolice: czerwiec 2017 – lipiec 2018;
odcinek Barłogi ? Konin: lipiec 2018 – czerwiec 2019;
odcinek Kutno ? Barłogi: wrzesień 2018 – październik 2018.
Uwzględniając powyższe, termin zakończenia robót budowlanychprzewidywany jest przez PKP PLK na grudzień 2019 roku.
Jeżeli chodzi o trasy objazdowe to PKP PLK planująpoprowadzenie pasażerskich pociągów dalekobieżnych trasami objazdowymi poprzezlinie kolejowe nr 353, 131, oraz okresowo liniami nr 18, 11 oraz nr 1. Czasprzejazdu najszybszych pociągów pasażerskich na trasie Warszawa ? Kutno ?Zamków ? Gniezno ? Poznań wyniesie około 3h 15 min.
Dla pociągów towarowych przewidziano trasy objazdowe z wykorzystaniemlinii kolejowych nr 11, 12, 14, 272 ? trasy południowe, oraz linii kolejowychnr 9, 18, 131, 353 ? trasy północne.
W zakresie obsługi ruchu regionalnego na zamkniętychodcinkach przewiduje się rozbudowaną organizację komunikacji zastępczej połączeniaautobusowe w różnych relacjach skomunikowane z pociągami regionalnymi zwykorzystaniem drogi krajowej nr 92 i autostrady A2. W chwili obecnej trwająuzgodnienia w przedmiotowym zakresie pomiędzy PKP PLK i DepartamentemTransportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.
Projekt pn. „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinkuWarszawa ? Poznań ? pozostałe roboty, odcinek Sochaczew ? Swarzędz” znajdujesię na liście projektów podstawowych w Krajowym Programie Kolejowym. PKP PLK SAotrzymała dofinansowanie na rzecz przedmiotowego projektu w ramach I konkursuinstrumentu CEF („Łącząc Europę”).
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze