Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

InnoTrans 2024: RS Stadlera powraca. Jako RS ZERO

inforail
24.09.2024 14:15
0 Komentarzy

Stadler zaprezentował na targach InnoTrans w Berlinie prototyp swojego najnowszego pojazdu, RS ZERO, będącego następcą popularnego modelu Regio-Shuttle RS1.

Nowy model wyróżnia się nowoczesnymi i ekologicznymi technologiami napędowymi, oferując dwie opcje: napęd wodorowy oraz bateryjny. Dzięki temu RS ZERO umożliwia bezemisyjną eksploatację linii regionalnych, wyznaczając nowe standardy w zrównoważonym transporcie kolejowym.

Spis treści:

  1. Jakie technologie napędowe zastosowano w modelu RS ZERO i jakie korzyści przynoszą w kontekście ochrony środowiska
  2. W jaki sposób RS ZERO może być dostosowany do różnych warunków infrastruktury kolejowej, takich jak trasy zelektryfikowane czy bez stacji tankowania wodoru?
  3. Jakie cechy konstrukcyjne pojazdu RS ZERO sprawiają, że jest on przyjazny dla osób o ograniczonej mobilności?

Klasyk po nowemu

Regio-Shuttle RS1, obecny na rynku od 28 lat, stał się jednym z najczęściej wykorzystywanych pojazdów w niemieckim transporcie regionalnym. Obecnie w Niemczech i Czechach użytkowanych jest około 500 pojazdów tego modelu. Stadler postanowił kontynuować tę tradycję, integrując sprawdzone technologie z nowoczesnymi, ekologicznymi rozwiązaniami napędowymi. RS ZERO to pierwszy na świecie pojazd dostępny w wersji z napędem wodorowym oraz bateryjnym, co czyni go wyjątkowo elastycznym w eksploatacji.

Nowy model RS ZERO oferuje rozwiązanie, które umożliwia lokalnie bezemisyjne operacje na trasach regionalnych, niezależnie od tego, czy są one zelektryfikowane, wyposażone w stacje tankowania wodoru czy stacje ładowania. Dzięki elastycznej konstrukcji każdy pojazd może być dostosowany do specyficznych warunków panujących na danej linii kolejowej.

RS ZERO, ze względu na swoją lekką konstrukcję i niską masę własną (poniżej 18 ton), jest idealnym rozwiązaniem dla tras o mniejszym natężeniu ruchu. Występuje w dwóch wariantach: jedno- i dwuwagonowym, z miejscami dla 70 do 150 pasażerów. Dodatkowym atutem pojazdu jest niska podłoga oraz przestronne wnętrze, które zapewnia wygodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności.

RS ZERO to początek nowej ery w regionalnym transporcie kolejowym, w której firma Stadler dąży do wspierania przedsiębiorstw transportowych w przechodzeniu na bardziej ekologiczne i zrównoważone formy transportu. Dzięki nowym technologiom napędowym, RS ZERO oferuje komfortową, bezpieczną i przyjazną środowisku podróż, zapewniając przyszłość wolną od emisji CO2.

Wprowadzenie RS ZERO do eksploatacji stanowi ważny krok w kierunku neutralności klimatycznej w lokalnym transporcie pasażerskim, co jest zgodne z globalnymi dążeniami do redukcji emisji i ochrony środowiska.

Komentarze