InnoTrans 2024: RS Stadlera powraca. Jako RS ZERO
Stadler zaprezentował na targach InnoTrans w Berlinie prototyp swojego najnowszego pojazdu, RS ZERO, będącego następcą popularnego modelu Regio-Shuttle RS1.
Nowy model wyróżnia się nowoczesnymi i ekologicznymi technologiami napędowymi, oferując dwie opcje: napęd wodorowy oraz bateryjny. Dzięki temu RS ZERO umożliwia bezemisyjną eksploatację linii regionalnych, wyznaczając nowe standardy w zrównoważonym transporcie kolejowym.
Spis treści:
- Jakie technologie napędowe zastosowano w modelu RS ZERO i jakie korzyści przynoszą w kontekście ochrony środowiska
- W jaki sposób RS ZERO może być dostosowany do różnych warunków infrastruktury kolejowej, takich jak trasy zelektryfikowane czy bez stacji tankowania wodoru?
- Jakie cechy konstrukcyjne pojazdu RS ZERO sprawiają, że jest on przyjazny dla osób o ograniczonej mobilności?
Klasyk po nowemu
Regio-Shuttle RS1, obecny na rynku od 28 lat, stał się jednym z najczęściej wykorzystywanych pojazdów w niemieckim transporcie regionalnym. Obecnie w Niemczech i Czechach użytkowanych jest około 500 pojazdów tego modelu. Stadler postanowił kontynuować tę tradycję, integrując sprawdzone technologie z nowoczesnymi, ekologicznymi rozwiązaniami napędowymi. RS ZERO to pierwszy na świecie pojazd dostępny w wersji z napędem wodorowym oraz bateryjnym, co czyni go wyjątkowo elastycznym w eksploatacji.
Nowy model RS ZERO oferuje rozwiązanie, które umożliwia lokalnie bezemisyjne operacje na trasach regionalnych, niezależnie od tego, czy są one zelektryfikowane, wyposażone w stacje tankowania wodoru czy stacje ładowania. Dzięki elastycznej konstrukcji każdy pojazd może być dostosowany do specyficznych warunków panujących na danej linii kolejowej.
RS ZERO, ze względu na swoją lekką konstrukcję i niską masę własną (poniżej 18 ton), jest idealnym rozwiązaniem dla tras o mniejszym natężeniu ruchu. Występuje w dwóch wariantach: jedno- i dwuwagonowym, z miejscami dla 70 do 150 pasażerów. Dodatkowym atutem pojazdu jest niska podłoga oraz przestronne wnętrze, które zapewnia wygodny dostęp osobom o ograniczonej mobilności.
RS ZERO to początek nowej ery w regionalnym transporcie kolejowym, w której firma Stadler dąży do wspierania przedsiębiorstw transportowych w przechodzeniu na bardziej ekologiczne i zrównoważone formy transportu. Dzięki nowym technologiom napędowym, RS ZERO oferuje komfortową, bezpieczną i przyjazną środowisku podróż, zapewniając przyszłość wolną od emisji CO2.
Wprowadzenie RS ZERO do eksploatacji stanowi ważny krok w kierunku neutralności klimatycznej w lokalnym transporcie pasażerskim, co jest zgodne z globalnymi dążeniami do redukcji emisji i ochrony środowiska.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze