Ilu pasażerów zdecydowało się na podróż pociągiem do Chorwacji? Minister Klimczak podał dane
Wakacyjny pociąg z Warszawy do Chorwacji, uruchomiony przez PKP Intercity pod nazwą Adriatic Express, cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
Jak poinformował minister infrastruktury Dariusz Klimczak, do końca sezonu letniego sprzedano już około 11 tysięcy biletów, a większość z nich rozeszła się błyskawicznie – przede wszystkim miejsca w wagonach sypialnych i kuszetkach.
Rozkład jazdy:
- Jakie było zainteresowanie biletami na wakacyjny pociąg Adriatic Express z Warszawy do Chorwacji?
- Jakie są plany PKP Intercity dotyczące usprawnienia połączenia do Rijeki?
- Przez jakie kraje przebiega trasa pociągu Adriatic Express i ile kilometrów liczy?
Kuszetki i wagony sypialne pierwsze zapełnione
– Wszystkie miejsca w kuszetkach i wagonach sypialnych sprzedały się od razu – mówił minister Klimczak na antenie Radia Zet. – Później sprzedawały się bilety na miejsca siedzące, tańsze, choć mniej wygodne – dodał.
Najtańsze bilety w klasie siedzącej kosztują 193 złote. Zainteresowanie przewyższyło oczekiwania PKP Intercity, które uruchomiło połączenie w odpowiedzi na liczne prośby klientów.
Choć, jak zaznaczył Klimczak, nie obyło się bez drobnych problemów, „gros opinii jest bardzo pozytywnych”. Podróżni chwalą komfort podróży i dostępność bezpośredniego połączenia z Polską nad Adriatyk.
Jeden z najdłuższych szlaków kolejowych w Europie
Adriatic Express kursuje z Warszawy do Rijeki w Chorwacji cztery razy w tygodniu – we wtorki, czwartki, piątki i niedziele, a powroty zaplanowano na poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Trasa pociągu ma długość około 1240 kilometrów i prowadzi przez Czechy, Austrię oraz Słowenię. To jedno z najdłuższych regularnych połączeń kolejowych w Europie.
Pociąg będzie kursował do końca wakacji – ostatni wyjazd z Warszawy zaplanowano na 28 sierpnia, a z Rijeki – dzień później.
Są plany na usprawnienia i skrócenie czasu podróży
Minister Klimczak przekazał, że PKP Intercity planuje dalsze udoskonalanie tego połączenia – zarówno poprzez zwiększenie liczby wagonów sypialnych, jak i poprawę komfortu podróży. Jednak nie wszystkie aspekty leżą w gestii przewoźnika. Jak wyjaśnił, remonty torów w Polsce (szczególnie w województwie śląskim), Słowenii i Chorwacji mają istotny wpływ na czas przejazdu. Po ich zakończeniu podróż ma być nawet o trzy godziny krótsza.
Problemy techniczne występujące za granicą, takie jak blackout w Czechach czy przepięcia sieci trakcyjnej w innych krajach, również bywają przeszkodą – ale nie przesłaniają ogólnego sukcesu przedsięwzięcia.
PKP Intercity stawia na wzrost
PKP Intercity, jako największy polski operator kolejowy, konsekwentnie rozwija swoją ofertę, także na rynku połączeń międzynarodowych. W 2023 roku przewoźnik obsłużył 78,5 mln pasażerów – o 15% więcej niż rok wcześniej. W 2024 roku planuje przewieźć już 88 mln osób, a w 2030 roku – aż 110 mln.
Dostępne są cztery klasy połączeń: ekonomiczne TLK i IC oraz ekspresowe EIC i EIP, obsługiwane m.in. składami Pendolino. Adriatic Express wpisuje się w rosnącą ofertę sezonowych połączeń międzynarodowych, które coraz częściej wybierają Polacy planujący wakacje za granicą.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze