Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ile Koleje Mazowieckie zarabiają na wspólnym bilecie?

inforail
09.05.2022 10:45
0 Komentarzy
Koleje Mazowieckie podpisały umowę z ZTM Warszawa na świadczenie usług polegających na honorowaniu w pociągach Kolei Mazowieckich biletów i uprawnień do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawa.

Tym samym poznaliśmy wartość tej umowy.

Bez przetargu

Koleje Mazowieckie podpisały umowę w trybie bezprzetargowym. Jak podano w uzasadnieniu usługi objęte przedmiotem zamówienia mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę tj. Koleje Mazowieckie Sp. z o.o. w celu zwiększenia integracji taryfowej oraz zapewnienia odpowiednich warunków funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w zakresie zintegrowanego systemu taryfowo – biletowego.

Niniejsze postępowanie o zamówienie publiczne zostało przeprowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdyż Koleje Mazowieckie sp. z o. o. prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług transportu kolejowego oraz posiada wszelkie wymagane licencje, koncesje, zezwolenia, świadectwa i inne dokumenty niezbędne do wykonywania przewozów kolejowych, jeżeli obowiązek ich posiadania wynika z obowiązujących przepisów prawa.

Ze względu na zakres i intensywność uruchamianych przewozów, Koleje Mazowieckie sp. z o. o. są jedynym przewoźnikiem, którego pociągi docierają do wszystkich stacji i przystanków kolejowych znajdujących się na obszarze Warszawskiego Transportu Publicznego. W związku z powyższym nie jest możliwe rozwiązanie zastępcze lub alternatywne.

Ustalone parametry zamówienia nie wpływają na konkurencję na rynku kolejowych przewozów pasażerskich, ponieważ udzielenie zamówienia na świadczenie usług polegających na honorowaniu w pociągach Kolei Mazowieckich sp. z o. o. biletów i uprawnień do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie nie spowoduje uruchomienia dodatkowych pociągów. Pociągi Kolei Mazowieckich sp. z o. o., uruchomiane są bowiem przez tę spółkę na zlecenie Marszałka Województwa Mazowieckiego, w oparciu o umowę ramową o świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego na obszarze województwa mazowieckiego, zawartą pomiędzy tymi podmiotami na lata 2010 – 2031, w celu zaspokajania popytu na kolejowe przewozy pasażerskie o charakterze wojewódzkim. W związku z realizacją ww. zamówienia, pociągi te będą natomiast jednocześnie zaspakajać popyt na przewozy aglomeracyjne.

Inni przewoźnicy działający na obszarze Warszawskiego Transportu Publicznego mają całkowicie odmienny profil działalności i inną siatkę połączeń. Przewoźnicy tacy jak PKP Intercity S.A. oraz Przewozy Regionalne sp. z o. o. (ob. POLREGIO – red.) mają zasięg ogólnopolski i międzywojewódzki, obsługują dalsze trasy i zatrzymują się tylko na wybranych większych stacjach.

Szybka Kolej Miejska sp. z o. o. jest natomiast podmiotem wewnętrznym m.st. Warszawy, stale zintegrowanym z systemem taryfowo – biletowym m. st. Warszawy. Nadto działa tylko na terenie m.st. Warszawy i kilku gmin podmiejskim, obsługując jedynie cztery linie komunikacyjne S1, S2, S3 i S9. Wyłącznie Koleje Mazowieckie sp. z o. o. obsługuje sieć połączeń kolejowych, co do której Zarząd Transportu Miejskiego jest zainteresowany honorowaniem jego biletów. W związku z powyższym jest oczywiste, że nie jest możliwe udzielenie przedmiotowego zamówienia w trybie konkurencyjnym – wskazano w uzasadnieniu.

Wartość umowy to 280 052 175.27 PLN netto.

Komentarze