Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

II Kongres Rozwoju Kolei: Jakie są cele polskiej kolei? [FILM]

inforail
30.01.2020 11:45
0 Komentarzy

W 2023 roku po CMKpojedziemy z prędkością 250 km/h – zapowiedział podczas otwarcia II KongresuRozwoju Kolei Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dzięki temu czasprzejazdu z Warszawy do Katowic i Krakowa ma skrócić się do poniżej 2 godzin.
Minister Andrzej Adamczyk powiedział również, żekoniecznością jest stworzenie poolu taborowego dla przewozów pasażerskich, woparciu o polskich producentów. Jeszcze kilka lat temu w poznańskiej FabrycePojazdów Szynowych „wiatr zamiatał liście” – mówił Adamczyk. Teraz producent mapełen portfel zamówień – dodał.

Kolej+. Ale nie tylko

Minister Infrastruktury przypomniał również, że realizowanyjest program Kolej+. Obiecaliśmy połączenia kolejowe małym miastom imiejscowością. Słowa dotrzymamy – zapewnił Adamczyk.
Kolej obroniła się, a zadecydowali o tym nasi pasażerowie.Rynek będzie się rozwijał – powiedział Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.Pasażerowie wybrali kolej dlatego, że mogą w domu sprawdzić rozkład jazdy,kupić wspólny bilet, zostać poinformowani o opóźnieniu. Po przyjeździe dodanego miasta będą mogli zamówić samochód elektryczny. To wszystko działa. Mamypomysły i wiemy co trzeba zmieniać, aby być jeszcze lepszym – dodał.
Celem zasadniczym jest wydatkowanie 110 mld zł do 2023 roku– powiedział Andrzej Adamczyk. Duża część tych środków jest już zakontraktowana– dodał.
Jak wskazał polskie szlaki kolejowe zostały zabezpieczoneprzed likwidacją, teraz trzeba patrzeć na ich rozbudowę.

Dworce – będzie więcejzmodernizowanych  

Nie można zapomnieć także o dworcach kolejowych. Kolejprzygotowuje się do następnego projektu, który obejmie przebudowę 150 obiektów.Polskie dworce powinny być miejscem, gdzie można skorzystać z WiFi i czystejtoalety – wskazał minister Adamczyk.
Polska kolej musi być także przyjazna dla osób zniepełnosprawnościami. Dworce i przystanki nie mogą być dla nich przeszkodą.
Minister Adamczyk podkreślił także bardzo dobrą współpracęPKP Intercity z PKP PLK. Jeszcze kilka lat temu pociągi przewoźnikazatrzymywały się na 296 dworcach. Dziś jest ich prawie 400.

Modernizacje linii

W tej chwili modernizowanych jest wiele liniiaglomeracyjnych – wskazał szef PKP PLK Ireneusz Merchel. Inwestycjom tymtowarzyszy powstawanie nowych parkingów i tras dojazdowych. Za kilka lat będziemymogli powiedzieć, że do wielu miejscowości wraca kolej.
Jako PKP PLK przygotowujemy infrastrukturę dla rożnychorganizatorów. Dobrym przykładem kolei aglomeracyjnej są Rzeszów, Szczecin czyKraków. Budujemy nowe przystanki, rośnie prędkość do 100 czy 120 km/h. Dlakolei regionalnej są one wystarczające i pozwalają na przyciągnięcie tych osób,które dotychczas korzystały z transportu indywidualnego. Przenoszenietransportu samochodowego na tory ma sens – wskazał Ireneusz Merchel.

Rozwój rynku pasażerskiego

Inwestycje w tabor i stacje postojowe zwiększajązainteresowanie koleją. Nowy tabor – wagony, ezt-y i lokomotywy – wpływa nawzrost liczby pasażerów – powiedział szef PKP Intercity Marek Chraniuk.Podróżni dobrze oceniają spółkę.
Miejsca, do których dociera kolej, stają się coraz bardziejatrakcyjne. Rosną ceny gruntów. Kolej jest najbardziej niezawodnym środkiemtransportu. Wsiadając do pociągu mamy niemal 100% pewność, że dojedziemy docelu. Spółka PKP Intercity nie odwołuje pociągów – podkreślił Chraniuk.
Co ważne zmienia się komfort podróżowania, który dla PKPIntercity jest najważniejszy. Przewoźnik wsłuchuje się w głosy pasażerów. Jakprzykład szef przewoźnika wskazał expresy do kawy czy WiFi w Pendolino. Terazte udogodnienia są dostępne dla pasażerów.
I wreszcie wspólny bilet. Ten projekt rozwija się. Wspólnedziałania są korzystne dla pasażerów.

Rynek przewozówtowarowych

Przewozów towarów jest mocno skorelowany z rozwojemgospodarki – wskazał Czesław Warsewicz, Prezes PKP CARGO. Perspektywy wzrostugospodarczego pozytywnie wpływają na perspektywy, a jednocześnie pokazują ogromwzrostu przewozów towarowych, który przed nami.
W strategii PKP CARG przyjęty został kierunek ekspansji wobszarze trójmorza. PKP CARGO chce iść w kierunku stworzenia operatoralogistycznego.

{https://vimeo.com/388696293}


Komentarze