II Kongres Rozwoju Kolei: Jakie są cele polskiej kolei? [FILM]
inforail
30.01.2020 11:45
0 Komentarzy
II Kongres Rozwoju Kolei: Jakie są cele polskiej kolei? [FILM]
W 2023 roku po CMKpojedziemy z prędkością 250 km/h – zapowiedział podczas otwarcia II KongresuRozwoju Kolei Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dzięki temu czasprzejazdu z Warszawy do Katowic i Krakowa ma skrócić się do poniżej 2 godzin.
Minister Andrzej Adamczyk powiedział również, żekoniecznością jest stworzenie poolu taborowego dla przewozów pasażerskich, woparciu o polskich producentów. Jeszcze kilka lat temu w poznańskiej FabrycePojazdów Szynowych „wiatr zamiatał liście” – mówił Adamczyk. Teraz producent mapełen portfel zamówień – dodał.
Kolej+. Ale nie tylko
Minister Infrastruktury przypomniał również, że realizowanyjest program Kolej+. Obiecaliśmy połączenia kolejowe małym miastom imiejscowością. Słowa dotrzymamy – zapewnił Adamczyk.
Kolej obroniła się, a zadecydowali o tym nasi pasażerowie.Rynek będzie się rozwijał – powiedział Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.Pasażerowie wybrali kolej dlatego, że mogą w domu sprawdzić rozkład jazdy,kupić wspólny bilet, zostać poinformowani o opóźnieniu. Po przyjeździe dodanego miasta będą mogli zamówić samochód elektryczny. To wszystko działa. Mamypomysły i wiemy co trzeba zmieniać, aby być jeszcze lepszym – dodał.
Celem zasadniczym jest wydatkowanie 110 mld zł do 2023 roku– powiedział Andrzej Adamczyk. Duża część tych środków jest już zakontraktowana– dodał.
Jak wskazał polskie szlaki kolejowe zostały zabezpieczoneprzed likwidacją, teraz trzeba patrzeć na ich rozbudowę.
Dworce – będzie więcejzmodernizowanych
Nie można zapomnieć także o dworcach kolejowych. Kolejprzygotowuje się do następnego projektu, który obejmie przebudowę 150 obiektów.Polskie dworce powinny być miejscem, gdzie można skorzystać z WiFi i czystejtoalety – wskazał minister Adamczyk.
Polska kolej musi być także przyjazna dla osób zniepełnosprawnościami. Dworce i przystanki nie mogą być dla nich przeszkodą.
Minister Adamczyk podkreślił także bardzo dobrą współpracęPKP Intercity z PKP PLK. Jeszcze kilka lat temu pociągi przewoźnikazatrzymywały się na 296 dworcach. Dziś jest ich prawie 400.
Modernizacje linii
W tej chwili modernizowanych jest wiele liniiaglomeracyjnych – wskazał szef PKP PLK Ireneusz Merchel. Inwestycjom tymtowarzyszy powstawanie nowych parkingów i tras dojazdowych. Za kilka lat będziemymogli powiedzieć, że do wielu miejscowości wraca kolej.
Jako PKP PLK przygotowujemy infrastrukturę dla rożnychorganizatorów. Dobrym przykładem kolei aglomeracyjnej są Rzeszów, Szczecin czyKraków. Budujemy nowe przystanki, rośnie prędkość do 100 czy 120 km/h. Dlakolei regionalnej są one wystarczające i pozwalają na przyciągnięcie tych osób,które dotychczas korzystały z transportu indywidualnego. Przenoszenietransportu samochodowego na tory ma sens – wskazał Ireneusz Merchel.
Rozwój rynku pasażerskiego
Inwestycje w tabor i stacje postojowe zwiększajązainteresowanie koleją. Nowy tabor – wagony, ezt-y i lokomotywy – wpływa nawzrost liczby pasażerów – powiedział szef PKP Intercity Marek Chraniuk.Podróżni dobrze oceniają spółkę.
Miejsca, do których dociera kolej, stają się coraz bardziejatrakcyjne. Rosną ceny gruntów. Kolej jest najbardziej niezawodnym środkiemtransportu. Wsiadając do pociągu mamy niemal 100% pewność, że dojedziemy docelu. Spółka PKP Intercity nie odwołuje pociągów – podkreślił Chraniuk.
Co ważne zmienia się komfort podróżowania, który dla PKPIntercity jest najważniejszy. Przewoźnik wsłuchuje się w głosy pasażerów. Jakprzykład szef przewoźnika wskazał expresy do kawy czy WiFi w Pendolino. Terazte udogodnienia są dostępne dla pasażerów.
I wreszcie wspólny bilet. Ten projekt rozwija się. Wspólnedziałania są korzystne dla pasażerów.
Rynek przewozówtowarowych
Przewozów towarów jest mocno skorelowany z rozwojemgospodarki – wskazał Czesław Warsewicz, Prezes PKP CARGO. Perspektywy wzrostugospodarczego pozytywnie wpływają na perspektywy, a jednocześnie pokazują ogromwzrostu przewozów towarowych, który przed nami.
W strategii PKP CARG przyjęty został kierunek ekspansji wobszarze trójmorza. PKP CARGO chce iść w kierunku stworzenia operatoralogistycznego.
{https://vimeo.com/388696293}
„
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
POLREGIO wysyła SA134-029 na naprawę
25.03.2025
Miliard złotych na tabor w województwie opolskim
Kontraktyza darmo
19.02.2025
FPS wygrywa kolejny przetarg z Plusami
18.02.2025
Więcej z Działu Pasażer
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Na Słowacji też korekta rozkładu jazdy. Co się zmienia?
Pasażerza darmo
28.02.2025
Czy jest szansa na powrót ED250 do Jeleniej Góry? Mamy stanowisko MI
Pasażerza darmo
25.02.2025
Więcej składów na kujawsko-pomorskich torach
Pasażerza darmo
24.02.2025
Program lojalnościowy w PKP Intercity? Prace ruszyły od nowa
Pasażerza darmo
22.02.2025
Od soboty, 22 lutego, nowe połączenie kolejowe w Bieszczady
Pasażerza darmo
21.02.2025
Wybierz podróż „Koleją do Natury”
Pasażerza darmo
18.02.2025
Od marca wracają pociągi z Kielc do Sandomierza. Jak pojadą?
Pasażerza darmo
17.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Będą zwolnienia w spółce PKP CARGOTABOR
07.08.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
5-milionowy pociąg Kolei Mazowieckich
12.03.2025
Kobiety na kolejowych szlakach Mazowsza
Przewoźnicyza darmo
08.03.2025
Maszynistki w drodze do Kolei Śląskich
Przewoźnicyza darmo
08.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
PKP PLK kontrolują hałas
11.03.2025
Zabytkowy rozkład jazdy na przystanku Warszawa Włochy
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Nowy przystanek kolejowy w województwie kujawsko-pomorskim
Infrastrukturaza darmo
04.03.2025
Ruszają roboty zabezpieczająco-naprawcze na gdyńskim węźle Karwiny
Infrastrukturaza darmo
28.02.2025
Gdańska kolejowa wieża ciśnień będzie zabytkiem
Infrastrukturaza darmo
27.02.2025
Kończy się remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni. Kiedy otwarcie?
Infrastrukturaza darmo
26.02.2025
Komentarze