I po EP09? Jedna droga oferta na P4 przyśpieszy wycofanie lokomotyw przez PKP Intercity?
PKP Intercity otrzymały jedną ofertę w przetargu na wykonanie napraw okresowych na czwartym poziomie utrzymania (P4) dla 15 lokomotyw elektrycznych serii EP09.
Przekracza ona szacunki zamawiającego.
Rozkład jazdy:
- Co dokładnie obejmuje czwarty poziom utrzymania (P4) i dlaczego jest to kluczowe dla napraw lokomotyw serii EP09?
- Jak poszczególne kryteria oceny ofert, takie jak cena, termin wykonania naprawy i okres gwarancji, wpłynęły na wybór wykonawców w poprzednich przetargach?
- Jakie długoterminowe korzyści dla sektora kolejowego może przynieść realizacja tego przetargu, zarówno pod względem technicznym, jak i ekonomicznym?
Jedna oferta
Ofertę w przetargu złożyła PESA Mińsk Mazowiecki. Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia zawarta w ofercie to: z prawem opcji brutto 73 394 961,00 zł oraz bez prawa opcji brutto 55 046 220,75 zł. Zamawiający poinformował, że na realizację zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę z prawem opcji brutto 54 944 665,07 zł oraz bez prawa opcji brutto
41 208 498,80 zł.
Zakres zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa naprawa lokomotyw serii EP09, obejmująca czwarty poziom utrzymania, co oznacza szczegółowe prace serwisowe i konserwacyjne mające na celu zapewnienie długoterminowej niezawodności oraz bezpieczeństwa użytkowania. Dodatkowo zamawiający przewiduje możliwość rozszerzenia kontraktu o kolejne pięć lokomotyw w ramach prawa opcji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kryteria oceny ofert
O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecydują następujące kryteria:
- Cena jednostkowa brutto stałego zakresu naprawy P4 (90% wagi punktowej),
- Termin wykonania naprawy jednej lokomotywy (5% wagi punktowej),
- Okres rękojmi i gwarancji na pracę całej lokomotywy po naprawie (5% wagi punktowej).
Harmonogram realizacji
Przewidywany okres realizacji zamówienia wynosi 30 miesięcy. Dodatkowo wykonawcy będą mieli obowiązek przedstawić szczegółowy harmonogram napraw w przypadku uruchomienia prawa opcji.
Komentarze