Grupa PKP PLK z pierwszą szlifierką torową
Bezpieczniejsze i wygodniejsze podróże pociągami oraz utrzymanie prawidłowych parametrów torów kolejowych zapewni nowoczesna samojezdna maszyna do szlifowania szyn, która zasili tabor Grupy Kapitałowej PLK S.A.
W Warszawie podpisano umowę z dostawcą sprzętu.
Umowa podpisana
Gładkie i równe szyny, a przez to większy komfort jazdy, mniejsza emisja hałasu i niższe koszty utrzymania linii kolejowych to efekty uzyskiwane dzięki pracy szlifierki torowej. Umowę na zakup pierwszej tego typu maszyny podpisali dzisiaj w Warszawie przedstawiciele Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o. oraz dostawcy sprzętu – włoskiej firmy SRT S.r.I. Zakupu dokonano w ramach dokapitalizowania spółek zależnych PKP Polskich Linii Kolejowych S. A. Pierwsze prace na polskich torach szlifierka rozpocznie najpóźniej za trzy lata.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szlifierka do szlifowania szyn kolejowych typu VULCANO LGT 10M to nowoczesne urządzenie, które umożliwia szlifowanie i przywrócenie profilu szyn na szlakach, a także szyn w rozjazdach. Umowa przewiduje produkcję i dostawę fabrycznie nowej maszyny, z kompletnymi systemami pomiarowymi, osprzętem i oprogramowaniem. Szlifierka będzie mogła jeździć w obu kierunkach, samodzielnie i w składzie pociągu, będzie też wyposażona w automatykę bezpieczeństwa pociągu (SHP, CA), radiotelefon dwusystemowy (GSM-R/VHF) umożliwiający łączność pociągową i drogową z obsługą systemu "Radio-Stop", a także urządzenie rejestrujące parametry jazdy transportowej. W ramach umowy dostawca ma również dostarczyć zezwolenie na wprowadzenie pojazdu do obrotu, uprawniające do eksploatacji maszyny na infrastrukturze kolejowej na terenie Polski.
Harmonogram przewiduje dostawę szlifierki w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy, natomiast zezwolenie na wprowadzenie do obrotu ma być dostarczone w ciągu 12 miesięcy od dostawy.
Komentarze