Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdynia: Jedna kolejka do kas

inforail
11.10.2013 16:15
0 Komentarzy

PKP Intercity rozpoczęło testowanie systemu zarządzania jedną kolejką na dworcu Gdynia Główna. Nowe rozwiązanie służy zwiększeniu komfortu klientów oraz skróceniu czasu oczekiwania w kolejce. Gdynia jest szóstym dworcem w kraju, na jakim przewoźnik wdrożył system jednej kolejki.
Pierwszym dworcem na jakim pojawił się system zarządzania jedną kolejką była Warszawa Centralna. PKP Intercity poszukiwało prostego rozwiązania, które usprawniłoby obsługę klienta w tradycyjnych dworcowych kasach. Testy nowego systemu na największym krajowym dworcu przyniosły średnio 16% wzrost efektywności obsługi pasażerów.
System został pozytywnie oceniony zarówno przez naszych klientów, jak i pracowników kas. Dziś z systemu zarządzania jedną kolejką korzystają pasażerowie PKP Intercity na pięciu dworcach. Od piątku, 11 października kolejnym poza Gdańskiem, trójmiejskim dworcem, gdzie testujemy system jest Gdynia –powiedziała Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity S.A.
Testowany na gdyńskim dworcu system zakłada funkcjonowanie jednej kolejki do 5 okienek kasowych. Pasażerowie obsługiwani są w kolejności pojawienia się w „ogonku”, a do wolnej kasy kieruje ich elektroniczny system wyświetlaczy. Z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych wraz z informacją wizualną generowany jest również komunikat głosowy.
Poza Gdynią i Gdańskiem system zarządzania jedną kolejką testowany jest na dworcach
w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Szczecinie. Z uproszczonego systemu jednej kolejki korzystają również pasażerowie dworców Łódź Kaliska, Poznań i Warszawa Zachodnia.

Komentarze