Gdańsk Wrzeszcz coraz bardziej przyjazny pasażerom
inforail
09.07.2014 12:16
0 Komentarzy
Gdańsk Wrzeszcz coraz bardziej przyjazny pasażerom
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują intensywną modernizację stacji Gdańsk Wrzeszcz –informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Spółki. Nowe przejście podziemne łączące halę dworca z peronem SKM jest już gotowe. Przebudowa tunelu łączącego Dolny i Górny Wrzeszcz finiszuje, a niedawno rozpoczęła się budowa nowego peronu, który posłuży m.in. Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Przebudowa stacji Gdańsk Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali kolejowej łączącej Trójmiasto z Warszawą.
Budowa peronu wyspowego rozpoczęta
Nowy peron wyspowy (umiejscowiony pomiędzy dwoma torami) nabiera kształtów. Na 300 metrowej długości zabudowano już ścianki peronowe typu „L”. Budowa zakończy się
w październiku tego roku. Następnie do maja 2015 r. wyłączony z użytkowania zostanie peron dalekobieżny. W efekcie prowadzonej modernizacji oba perony zostaną podwyższone
i wyposażone w nowe elementy tzw. małej architektury, czyli wiaty, ławki oraz oświetlenie. Wizualnie będą dostosowane do infrastruktury PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o.o. Sposób przebudowy peronów zakłada maksymalne ograniczenie utrudnień dla pasażerów, które są nieuniknione przy bardzo szerokim zakresie inwestycji.
w październiku tego roku. Następnie do maja 2015 r. wyłączony z użytkowania zostanie peron dalekobieżny. W efekcie prowadzonej modernizacji oba perony zostaną podwyższone
i wyposażone w nowe elementy tzw. małej architektury, czyli wiaty, ławki oraz oświetlenie. Wizualnie będą dostosowane do infrastruktury PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o.o. Sposób przebudowy peronów zakłada maksymalne ograniczenie utrudnień dla pasażerów, które są nieuniknione przy bardzo szerokim zakresie inwestycji.
Nowe tunele na stacji Gdańsk Wrzeszcz
Istotnym udogodnieniem dla pasażerów na stacji Gdańsk Wrzeszcz będą wyjścia na perony wyposażone w windy ułatwiające dostęp osobom z ograniczoną możliwością poruszania się, podróżnym z cięższym bagażem czy opiekunom z dziećmi w wózkach. W ramach inwestycji powstało już nowe przejście podziemne łączące halę dworca z peronem trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. W jego pierwszej części widać miejsca przyszłych wind na nowy peron oraz halę dworca. Choć tunel jest jeszcze w stanie surowym, pasażerowie mogą nim swobodnie przejść na peron SKM. Do budowy przejścia podziemnego, które powstało w miejscu starego, zużyto około 300 m3 betonu. Blisko ukończenia jest przebudowa przejścia podziemnego łączącego tzw. Wrzeszcz Dolny z Górnym. Tunel prowadzący od ulicy Dmowskiego do Kilińskiego zostanie wydłużony, tak aby nad nim przechodziły nowe tory nr 2 i 4 i nowy peron nr 1.
Ponad pół kilometra nowych torów
Kolejarze prowadzą także prace torowe. W obrębie inwestycji na nowe wymieniono ok. 600 metrów torów oraz zainstalowano 17 słupów sieci trakcyjnej. Na całym terenie inwestycji trwały też prace związane z instalacją urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wykonawcy kontynuowali również roboty związane z instalacją urządzeń w nastawni, z której będzie się odbywało sterowanie stacją Gdańsk Wrzeszcz. Niemal gotowy jest już liczący blisko 230 metrów mur oporowy, który rozpoczyna się w pobliżu dworca i biegnie aż do zabytkowego wiaduktu nad ulicą Wajdeloty. Będzie on stabilizował nowy tor, usytuowany przy peronie wyspowym. Na ukończeniu są również prace przy zabytkowym murze oporowym wzdłuż ulicy Białej. Zachowano i odnowiono betonowe elementy dekoracyjne tej historycznej budowli, a jej kute ogrodzenie podane będzie gruntownej renowacji.
Modernizacja stacji Gdańsk Wrzeszcz w liczbach:
– każdego dnia na budowie (w branży mostowej) pracuje średnio ok. 50 osób, 2 koparki, 3 samochody wywrotki i 2 dźwigi samojezdne
– aby zrealizować dotychczasowe prace ziemne na stacji Gdańsk Wrzeszczu wywieziono łącznie około 500 wywrotek ziemi
– zużyto około 940 m3 betonu –to jest około 105 pełnych betoniarek
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
POLREGIO wysyła SA134-029 na naprawę
25.03.2025
Miliard złotych na tabor w województwie opolskim
Kontraktyza darmo
19.02.2025
Więcej z Działu Pasażer
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Na Słowacji też korekta rozkładu jazdy. Co się zmienia?
Pasażerza darmo
28.02.2025
Czy jest szansa na powrót ED250 do Jeleniej Góry? Mamy stanowisko MI
Pasażerza darmo
25.02.2025
Więcej składów na kujawsko-pomorskich torach
Pasażerza darmo
24.02.2025
Program lojalnościowy w PKP Intercity? Prace ruszyły od nowa
Pasażerza darmo
22.02.2025
Od soboty, 22 lutego, nowe połączenie kolejowe w Bieszczady
Pasażerza darmo
21.02.2025
Wybierz podróż „Koleją do Natury”
Pasażerza darmo
18.02.2025
Od marca wracają pociągi z Kielc do Sandomierza. Jak pojadą?
Pasażerza darmo
17.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Będą zwolnienia w spółce PKP CARGOTABOR
07.08.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
5-milionowy pociąg Kolei Mazowieckich
12.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Nowy przystanek na kolejowej mapie Polski. Brodnica Południowa
Infrastrukturaza darmo
07.04.2025
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
PKP PLK kontrolują hałas
11.03.2025
Zabytkowy rozkład jazdy na przystanku Warszawa Włochy
Infrastrukturaza darmo
05.03.2025
Nowy przystanek kolejowy w województwie kujawsko-pomorskim
Infrastrukturaza darmo
04.03.2025
Ruszają roboty zabezpieczająco-naprawcze na gdyńskim węźle Karwiny
Infrastrukturaza darmo
28.02.2025
Komentarze