Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Funkcjonalności automatycznego nastawiania przebiegów przedmiotem badań laboratoryjnych  

inforail
22.07.2024 14:45
0 Komentarzy

17 lipca br., podczas wizyty referencyjnej delegacji PLK S.A. w Pradze w siedzibie firmy AŽD Praha s.r.o., zostało podpisane porozumienie w sprawie przeprowadzenia badań laboratoryjnych funkcjonalności automatycznego nastawiania przebiegów z wykorzystaniem rozkładu jazdy (ANP RJ).

Ze strony PLK S.A. porozumienie podpisali Członek Zarządu – Dyrektor ds. utrzymania infrastruktury Krzysztof Waszkiewicz oraz Członek Zarządu – Dyrektor ds. transformacji cyfrowej Piotr Kubicki. Ze strony AŽD Praha s.r.o. porozumienie podpisał Dyrektor Generalny Pan Zdenek Chrdle.

Spis treści:

  1. Jakie osoby ze strony PLK S.A. podpisały porozumienie z firmą AŽD Praha s.r.o.?
  2. Na czym polega technologia ANP RJ i jak wspomaga pracę dyżurnych ruchu?
  3. Jakie są główne cele stosowania narzędzia ANP RJ w kontekście ruchu kolejowego?

Cyfrowa technologia

ANP RJ to narzędzie bazujące na technologii cyfrowej, bezpośrednio wspomagające pracę dyżurnych ruchu. Zapewnia nastawienie przebiegu w chwili, kiedy pociąg zbliża się do semafora na podstawie informacji z rozkładu jazdy, bez ingerencji personelu obsługi. Celem stosowania ANP RJ jest:

poprawa płynności ruchu kolejowego,

optymalizacja wykorzystania zdolności przepustowej linii kolejowych,

poprawa punktualności,

wzrost efektywności pracy personelu obsługującego ruch kolejowy.

Wprowadzenie rozwiązania ANP RJ to jeden z najważniejszych celów PLK S.A. w procesie digitalizacji sterowania ruchem kolejowym.

Komentarze