Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

FlixTrain uruchpmi 65 pociągów w Niemczech. Wiemy od kiedy

inforail
15.12.2025 08:30
0 Komentarzy

FlixTrain potwierdza swoje długoterminowe zaangażowanie na rynku niemieckim. Spółka ogłosiła, że każdy z 65 nowych pociągów dużych prędkości, zamówionych u hiszpańskiego producenta Talgo, zostanie skierowany do obsługi połączeń w Niemczech. Pierwsze składy rozpoczną regularne kursy w 2028 roku.

Decyzja ta ma wzmocnić niemiecką sieć kolejową i umożliwić FlixTrain dalszy rozwój na tym rynku. Równolegle, jeszcze przed wprowadzeniem nowych składów, przewoźnik znacząco zwiększy skalę działalności w Niemczech.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie znaczenie dla rynku kolejowego w Niemczech ma decyzja FlixTrain o skierowaniu wszystkich 65 nowych pociągów dużych prędkości do obsługi połączeń krajowych?
  2. W jaki sposób podwojenie floty FlixTrain do 2028 roku wpłynie na częstotliwość kursów, komfort podróży i konkurencję w segmencie dalekobieżnych przewozów kolejowych?
  3. Jakie rozwiązania techniczne i udogodnienia zaoferują nowe pociągi FlixTrain oparte na platformie Talgo 230, które wejdą do regularnej eksploatacji od 2028 roku?
Pociąg FlixTrain
Pociąg FlixTrain

Podwojenie taboru do 2028 roku

W ciągu najbliższych dwóch lat FlixTrain podwoi swoją obecną flotę w Niemczech, poprzez wprowadzenie do ruchu dodatkowych, zmodernizowanych składów pociągów. Nowy tabor pojawi się na trasach od 2026 roku i będzie wyposażony w klimatyzację, zwiększone miejsce na nogi oraz inne udogodnienia, które znacząco poprawią komfort podróży. Rozbudowa floty pozwoli na dalszy rozwój siatki połączeń i zwiększy komfort podróży, jeszcze przed wprowadzeniem nowych składy pociągów. 

Wysokie zainteresowanie naszymi połączeniami pokazuje, że FlixTrain realnie wypełnia lukę na rynku przewozów w Niemczech. Strategia kolejowa przedstawiona przez ministra transportu jasno pokazała, że rząd stawia na większą rolę kolei w transporcie dalekobieżnym. Już dziś 15 naszych pociągów, łączy najważniejsze miasta w kraju. Dzięki dalszej rozbudowie sieci, FlixTrain stanie się drugim co do wielkości operatorem dalekobieżnych przewozów kolejowych w Niemczech z porównywalnym czasem przejazdu i częstotliwością kursów jak kolej państwowa  mówi André Schwämmlein, CEO Flixa.

Większa sieć połączeń między największymi miastami  

Nowe pociągi umożliwią FlixTrain stworzenie gęstszej sieci połączeń, która obejmie wszystkie największe miasta w Niemczech. Już dziś z FlixTrain można dotrzeć do ponad 1000 miejscowości, a oferta nieustannie się rozwija. 

Do zapowiedzianych inwestycji odniósł się także federalny minister transportu Niemiec: 

Przedstawiona strategia kolejowa ma na celu poprawę warunków konkurencji i stworzenie bardziej atrakcyjnej oferty dla pasażerów. Cieszy mnie każda inicjatywa, która wzmacnia konkurencję w sektorze kolejowym i pokazuje potencjał Niemiec jako rynku inwestycyjnego – komentuje Patrick Schnieder.

Nowoczesne pociągi dużych prędkości od 2028 roku 

Od 2028 roku FlixTrain zacznie wprowadzać zupełnie nowe pociągi dużych prędkości, zdolne do jazdy z prędkością do 230 km/h. Składy zapewnią bezprogowe wejście, nowoczesne systemy informacji pasażerskiej, szybkie Wi-Fi oraz szereg innych rozwiązań, które podniosą komfort podróży. 

Pociągi będą oparte na platformie technicznej Talgo 230, wykorzystywanej już m.in. w projektach w Danii i Niemczech. Trakcję zapewnią sprawdzone lokomotywy Siemens Vectron, znane z wysokiej niezawodności w codziennej eksploatacji.

– Zawsze będziemy bardziej przystępni cenowo niż konkurencja i zaoferujemy jedną z najbardziej atrakcyjnych ofert kolejowych w Niemczech, opartą na nowoczesnym taborze – podkreśla André Schwämmlein.

Komentarze