Flirt3 dla PKP Intercity z dopuszczeniem TSI
23 grudnia 2015r. Urząd Transportu Kolejowego wydałzezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego zTechnicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności dla elektrycznego zespołutrakcyjnego typu FLIRT3 wyprodukowanego dla PKP Intercity przez konsorcjumStadler-Newag ? poinformowała Marta Jarosińska, rzeczniczka prasowa producenta.
Uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji pojazduzgodnego z TSI dla elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT3 dla PKP Intercityjest formalnym potwierdzeniem, że został on zbudowany zgodnie z surowymiwymogami Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności. Jest to także formalneprzypieczętowanie kompletnego zakończenia projektu dostawy taboru dla naszegoklienta – PKP Intercity – powiedział Christian Spichiger, Prezes ZarząduStadler Polska.
FLIRT3 dla PKP Intercity przeszedł pozytywnie wszystkiebadania i otrzymał wszystkie certyfikaty zgodności, tj. CR TSI Loc&Pas(2011/291/UE), CR TSI NOI (2011/229/UE), TSI PRM (2008/164/WE), TSI SRT(2008/163/WE), TSI CCS (2012/88/UE). Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacjipojazdu kolejowego zgodnego z TSI to potwierdzenie spełnienia surowych norm inajwyższych standardów europejskich dla pojazdów kolejowych w zakresiebezpieczeństwa taboru, dostosowania pojazdów do potrzeb osób z ograniczonąmobilnością, nowoczesnej technologii i ekologii. Pełna interoperacyjnośćpojazdu oznacza możliwość eksploatacji w całej Polsce, także na liniach pomodernizacji oraz na terytorium Unii Europejskiej.
Interoperacyjność
Interoperacyjność to zbiór wytycznych i uregulowań w formieDyrektyw przygotowanych przez Komisję Europejską w celu utworzenia spójnegorynku przewozów kolejowych w całej Unii Europejskiej. Dla producentów taborukolejowego zastosowanie ma Dyrektywa dotycząca interoperacyjności systemu koleiw Polsce. TSI są to Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności zawierającesurowe wymagania techniczne oraz technologiczne w zakresie budowy taboru iutrzymania pojazdów.
TSI obowiązujące dlapojazdu FLIRT3
TSI Loc&Pas to surowe wytyczne w zakresie konstrukcjipojazdu, w tym wymagania co do kluczowych w zakresie bezpieczeństwa elementówpojazdu, takich jak np. podwozie i pantografy.
TSI NOI zawiera wytyczne w zakresie dopuszczalnych wartościhałasu w pojeździe, zapewniające pasażerom podróż w komfortowych warunkach.Spełnienie tych wymagań jest również istotne z perspektywy ochrony środowiska.
TSI PRM ? specyfikacja w zakresie dostosowania pojazdu dopotrzeb osób z ograniczoną mobilnością, w tym zapewnienia swobodnego dostępu dopojazdu. Pojazd FLIRT3 spełnia wszelkie wymagania w tym zakresie. W pojeździeprzewidziano odpowiednio dostosowane toalety, system informacji pasażerskiej -czytelność komunikatów, kontrasty kolorystyczne wyposażenia, opisy technicznepojazdu w Braille oraz windy ułatwiające dostęp do pojazdu z obu stron.
TSI SRT dotyczy sterowania pojazdem zaprojektowanym w takisposób, aby w przypadkach szczególnych bezawaryjnie przejechał przez tunel lubwiadukt, a także standardów dotyczących materiałów użytych do jego produkcji wzakresie niepalności.
TSI CCS Sterowanie i urządzenia pokładowe – pojazdy FLIRT3wyposażone są w system bezpieczeństwa ETCS poziomu 0, 1 i 2, które zapewniająbezpieczne i energooszczędne sterowanie pojazdem oraz najwyższe bezpieczeństwodla pasażerów.
Przypomnijmy, że już jakiś czas temu Urząd TransportuKolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowegozgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności dla elektrycznegozespołu trakcyjnego typu FLIRT3 wyprodukowanego dla ŁKA.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze