Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ewolucja lokomotyw Gama; jakie kierunki?

inforail
26.07.2021 08:45
0 Komentarzy
Z dużym zainteresowaniem spotkała się informacja podana przez nas na łamach InfoRail.pl a dotycząca dwusystemowej lokomotywy Gama. Warto zatem wrócić jeszcze do tego segmentu pojazdów, tym bardziej, że plany PESY są o wiele bardziej zaawansowane.

Elektrowóz z silnikiem dojazdowym

Nos Gamy jest wszystkim znamy, więc chcemy go utrzymać – zapowiedział Krzysztof Zdziarski, szef PESY. Zapowiedział też, że elektrowozy produkowane w Bydgoszczy zostaną przystosowane do Stage V, podniesione zostaną zatem normy spalania. W ofercie PESY jest również lokomotywa z dieslowskim silnikiem dojazdowym. Zapewne silnik ten będzie ewoluował w kierunku wodoru – stwierdził Krzysztof Zdziarski.

Szef PESY zapewnił, że klienci bardzo dobrze odbierają tę lokomotywę. Prawie 80 ton wpuszczają na każdą bocznicę, co daje 20 ton na oś – tłumaczył. Wydaje się, że będziemy te lokomotywy sprzedawać w dziesiątkach – dodał.

Lokomotywa dwunapędowa

Jak pisaliśmy na łamach InfoRail.pl gotowa jest już pierwsza lokomotywa dwunapędowa. Zapewnia ona możliwość jazdy z pełnym ładunkiem zarówno pod trakcją elektryczną, jak i na silniku spalinowym.

Lokomotywa wielosystemowa

PESA zapowiada także prace nad lokomotywą wielosystemową. Rozpoczęliśmy prace. Chcemy dogonić Traxxa, czujemy się na siłach, mamy zainteresowanie ze strony klientów. To jest nasz strategiczny ruch, przekonuje nas do tego bardzo duże zainteresowanie Gamami – dodał Krzysztof Zdziarski.

Lokomotywa Gama nazywane są w żargonie lokomotywami „light”. 80 ton, zdaniem Prezesa PESY, daje duże pole do rozwoju.     

Komentarze