Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Eksploatacyjna klapa wodorowych składów Alstomu; mamy chaos komunikacyjny

inforail
16.01.2023 08:45
0 Komentarzy

Problemy z kursowaniem wodorowych pociągów Alstomu na linii RB15 (Brandoberndorf – Bad Homburg) negatywnie wpływają na możliwości transportowe pasażerów w regionie.

Zwołany został nawet sztab kryzysowy.

Przejście na wodór nie powiodło się

Bogaty pakiet działań ma doprowadzić do eliminacji błędów w transmisji danych w celu zapewnienia informacji pasażerskiej w mediach i na stacjach. Celem zaangażowanych podmiotów jest oferowanie rzetelnego rozkładu jazdy i rzetelnej informacji o trasie pociągu, niezależnie od dostępności pojazdów.
Wszyscy zaangażowani rozpoznali i zrozumieli powagę sytuacji. Mamy chaos z odwołanymi pociągami, błędnymi ogłoszeniami i niewiarygodnymi rozkładami jazdy – powiedział Ulrich Krebs, z okręgu Hochtaunuskreis.
Niestety przejście na pociągi wodorowe na tamtejszej sieci kolejowej jak dotąd całkowicie się nie powiodło.

„Pociągi przyjeżdżają za późno lub wcale. Brak jest informacji są one niepoprawne. Można zrozumieć, że nowa technologia na początku trochę szwankuje. Ale takie chaotyczne warunki są nie do przyjęcia, a dla dojeżdżających do pracy nie stanowią wytłumaczenia – uważa Krebs.
Rozmowy między zaangażowanymi stronami będą kontynuowane. Ulrich Krebs zapewnił, że w kolejnych rozmowach należy również przedyskutować, w jaki sposób można trwale zaradzić przyczynom słabej dostępności pociągów wodorowych.

Pociągi skierowane do obsługi lokalnych linii to wodorowe jednostki iLint. Zastąpiły tam jednostki spalinowe. Być może teraz trzeba będzie zdecydować się na odwrotny krok, celem zapewnienia sprawnego transportu kolejowego dla pasażerów.

Komentarze