Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

EG2Tv – nowa propozycja z Rosji

inforail
31.03.2015 11:48
0 Komentarzy
TVZ, spółka zależna Transmashholding, zaprezentowała nowego ezt-a EG2Tv. Skład obecnie przechodzi próby na torze testowym w Szczerbince. Pociąg jest pierwszym produktem z platformy nowej generacji ezt-ów, który będzie wykorzystywany jako baza do tworzenia różnych pojazdów, do obsługi ruchu miejskiego, podmiejskiego i regionalnego. Zaprezentowany przez TVZ prototyp jest pojazdem pięcioczłonowym, przystosowanym do kursowania po sieci 3kV prądu stałego, o torach z rozstawem 1520 mm. Docelowo seryjna produkcja ma objąć jednostki dłuższe bo 4-12 członowe. Prototyp może zabrać na swój pokład 836 pasażerów, z czego 226 na miejscach siedzących.
Głównym wyróżnikiem nowego EG2Tv jest to, że cechuje go wykorzystanie lokalnych rozwiązań i materiałów. Już na etapie prototypu, poziom rodzimych komponentów przekroczył 80%. W przyszłości ma on jeszcze rosnąć.

EG2Tv –nowa propozycja z Rosji EG2Tv –nowa propozycja z Rosji
Producent zapewnia, że nowy pociąg łączny idealne spawanie, nowoczesne wzornictwo i wysoką funkcjonalność, która spełnia najbardziej surowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa. Innowacyjne rozwiązania zastosowane w nowym pociągu nigdy nie były wcześniej wykorzystywane. W przypadku zderzenia moduły bezpieczeństwa będą absorbować energię zmniejszając w ten sposób zagrożenie dla zdrowia pasażerów i załogi. Wszystkie elementy konstrukcyjne zostały zaprojektowane z maksymalnym wykorzystaniem podejścia modułowego, co pozwala na dostosowanie przestrzeni wewnątrz pojazdu, w zależności od potrzeb operatora, na przykład na zmianę układu miejsc siedzących. Daje to także możliwość zainstalowania stojaków dla rowerów, półek na bagaże lub automatów biletowych. Szerokie drzwi wejściowe mają poprawić wymianę pasażerską, zaś zawieszenie pneumatyczne ma zapewniać niższy poziom hałasu i wibracji.
EG2Tv to platforma pociągów, przystosowanych do kursowania z prędkością 120 i 160 kilometrów na godzinę, a w przyszłości z prędkością do 250 kilometrów na godzinę. W ciągu najbliższych kilku miesięcy pociąg przejdzie wstępne testy i certyfikację, które powinny doprowadzić do uzyskania świadectwa zgodności, umożliwiającego uruchomienie produkcji seryjnej.

Komentarze