ED74 na trasie Kraków – Wrocław czyli optymalizacja wykorzystania taboru
Deklarowana docelowa trasa dla składów obsługiwanych przez ED74, tj. Lublin – Kielce – Wrocław/Katowice/Kraków, pozostaje niezmienna – poinformował w odpowiedzi na interpelację poselską wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Spółka PKP Intercity podjęła decyzję o czasowej obsłudze pociągu IC „Boznańska” (Wrocław – Kraków – Wrocław) składem zestawionym z jednostek ED74 z powodu konieczności optymalnego wykorzystania posiadanego taboru.
Wagony na pociągi sezonowe
Jak wskazał Rafał Weber wagony obsługujące dotychczas ten pociąg obsłużą wzmożony ruch sezonowy w kierunku nadmorskich kurortów. Jednostki ED74 zostały przydzielone do obsługi pociągu IC „Boznańska” jedynie do 3 września. Wraz z końcem wakacji pociąg wróci do standardowego zestawienia wagonowego. Jest to rozwiązanie tymczasowe, pozwalające na zwiększenie efektywności posiadanego taboru w trakcie wakacyjnego szczytu przewozowego.
Wiceminister podał, że decyzja o zmianie na okres wakacji zestawienia pociągu IC „Boznańska” ze składu wagonowego na jednostki elektryczne ED74 została podjęta w styczniu br., podczas składania wniosków do czerwcowej aktualizacji Rocznego Rozkładu Jazdy. Jednostki ED74 są zaplanowane do kursowania na trasie Lublin – Wrocław/Katowice już od 24 czerwca br. w pociągu IC „Morcinek”. Zestawienie pozostałych pociągów na tej trasie będzie sukcesywnie zmieniane wraz z odbiorami kolejnych jednostek ED74.
ED74 z Lublina do Wrocławia, Katowic i Krakowa
Rafał Weber wskazał, że w ramach Rocznego Rozkładu Jazdy 2022/23 na odcinku Lublin – Kielce – Wrocław/Katowice/Kraków planuje się cztery pary połączeń obsługiwanych jednostkami ED74. Do obsługi ww. połączeń potrzebnych będzie 7 jednostek ED74. Docelowa liczba połączeń obsługiwanych tymi składami powinna zostać osiągnięta do czerwca przyszłego roku. Nie wyklucza się jednak wcześniejszych zmian zestawień, jeżeli zmodernizowane EZT będą gotowe do obsługi liniowych połączeń we wcześniejszym niż pierwotnie zakładano terminie. Należy mieć jednak na uwadze, że przyszły rozkład jazdy jest w trakcie opracowania, w związku z czym założenia rozkładowe mogą ulegać zmianom. Do obsługi ww. połączeń planowane jest wykorzystanie 7 jednostek ED74. Przyszły rozkład jazdy jest w trakcie opracowania, w związku z czym założenia rozkładowe mogą ulegać zmianom – zastrzegł wiceminister.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze