ED150 czy ED160; jakie oznaczenia dla nowych Flirtów PKP IC?
W przestrzeni medialnej pojawiły się informacje o podwójnej numeracji nowych Flirtów dla PKP Intercity. Udało nam się ustalić dlaczego tak jest i jakie będzie docelowe oznaczenie tych składów.
W związku z tym, że pojazd nie posiada jeszcze homologacji, nie może poruszać się po infrastrukturze PLK z numerem ED160. Aktualnie korzysta z pozwolenia tymczasowego na jazdę w trakcie testów pod nr 150. Numeracja zostanie zmieniona po zakończeniu testów i uzyskaniu homologacji. Finalnie zatem 12 nowych Flirtów będzie numerowanych jako ED160-021 i kolejne.
I przypomnijmy. PKP Intercity podpisało umowę ze spółką Stadler Polska na dostawę, wraz ze świadczeniem usług utrzymania, 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Warty ponad miliard złotych kontrakt to jeden z filarów największego programu inwestycyjnego w historii spółki. Nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne, które dostarczy Stadler Polska, będą dostosowane do prędkości 160 km/h, co pozwoli efektywnie korzystać ze zmodernizowanych linii kolejowych. Będą także wyposażone w system ETCS zapewniający wysokie bezpieczeństwo podróży.
Wcześniej Stadler dostarczył już do PKP Intercity 20 Flirtów, oznaczonych jako ED160 od numeru 001 do 020.
Obecnie są już gotowe dwa Flirty z nowego zamówienia. Producent testuje je w Żmigrodzie, właśnie jako ED150.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze