Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Działdowo: Przebudowa dworca

inforail
01.07.2009 12:58
0 Komentarzy

Dworzec kolejowy w Działdowie należący do PKP S.A. przejdzie gruntowną przebudowę w latach 2010 –2012. Celami remontu są zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników dworca, podniesienie standardów obsługi podróżnych oraz poprawa stanu technicznego budynku.
Dzięki przebudowie dworzec w Działdowie będzie m.in. bardziej bezpieczny i przyjazny dla pasażerów, zostaną zniesione bariery architektoniczne w budynku. Dodatkowo budynek będzie się lepiej prezentował i będzie tańszy w eksploatacji.
W ramach przebudowy zostaną wykonane m.in. następujące prace:
•adaptacja pomieszczeń dla opiekuna z dzieckiem
•przebudowa WC z dostosowaniem dla niepełnosprawnych
•instalacja systemu informacji wizualnej
•remont dachu
•wymiana okien i drzwi
•odświeżenie elewacji zewnętrznej budynku
•instalacja neonu z nazwą dworca
•wymiana instalacji sanitarnych
•wymiana instalacji elektrycznych
•wymiana instalacji przeciwpożarowej
•instalacja elementów małej architektury obok dworca
Początek prac planowany jest na sierpień 2010 r., a zakończenie na styczeń 2012 r. W tym momencie trwa przygotowywanie dokumentacji potrzebnych do przeprowadzenia przetargów. W czasie trwania remontu pasażerowie będą mogli korzystać z dworca. Przebudowa będzie finansowana ze środków własnych PKP S.A. i budżetu państwa. Koszt inwestycji w Działdowie wyniesie ponad 3,7 mln zł.
Polskie Koleje Państwowe S.A. są właścicielem około 2600 dworców kolejowych i zarządcą nieruchomości. W najbliższych latach PKP S.A. planują modernizację kilkudziesięciu i budowę nowych dworców kolejowych. Spółka rocznie przeznacza na ten cel od 30 mln do 50 mln zł. Ta kwota sięgałaby 800 mln zł, gdyby nie to, że PKP S.A. jako spadkobierca Przedsiębiorstwa Państwowego PKP musi spłacić dług historyczny w wysokości 6 mld zł. Rocznie PKP S.A. na obsługę tego długu wydają średnio 600 mln zł.
PKP S.A. dąży do tego, aby zmodernizowane i powstające nowe dworce były przyjazne pasażerom, bezpieczne, spełniały standardy europejskie. Celem spółki jest stworzenie miejsc związanych nie tylko z podróżą, lecz także miejsc spotkań i przyjemnego spędzania wolnego czasu. PKP S.A. chcą, aby dworce były nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi, wzbogaconymi o dodatkowe usługi komercyjne, biurowe, hotelowe, restauracyjne.

Komentarze