Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dworce pod ochroną. Czyją, bo jeszcze nie SOK?

inforail
05.06.2018 06:51
0 Komentarzy

PKP SA ogłosiłyprzetarg na ochronę dworców kolejowych. Chodzi o obiekty wchodzące w składwszystkich sześciu Oddziałów Gospodarowania Nieruchomościami, które sązlokalizowane w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Spółka poinformowała, że zamówienie jest podzielone naczęści i dla każdego oddziału można składać oddzielną ofertę.

Oferty należy składać do 20 czerwca tego roku. Ochronadworców ma się rozpocząć ostatniego dnia września tego roku i zakończyć 31marca roku 2020.

Pod koniec maja tego roku przewodniczący sejmowej komisjiinfrastruktury Bogdan Rzońca (PiS) poinformował, że trwają prace nad nowelizacjąustawy, która pozwoli Straży Ochrony Kolei ochraniać dworce kolejowe.

„Chodzi o to, żeby Straż Ochrony Kolei (SOK) mogłaochraniać dworce i jednocześnie weszła w skład Ministerstwa Spraw Wewnętrznychi Administracji” – mówił wtedy Rzońca.

Obecnie SOK wchodzi w skład struktur PKP Polskich LiniiKolejowych i nie ma uprawnień do zabezpieczenia porządku i bezpieczeństwa nadworcach kolejowych.

Straż Ochrony Kolei zatrudnia około 3100 funkcjonariuszy w16 Komendach Regionalnych i 78 Posterunkach SOK. Obsługuje ponad 18 tys. kmlinii kolejowych oraz blisko 5 tys. pociągów osobowych i pośpiesznych w ciągudoby.


Komentarze