Dwóch przewoźników chce jeździć do Ciechocinka. Trakcja elektryczna kontra trakcja spalinowa
Województwo Kujawsko-Pomorskie ogłosiło przetarg na świadczenie usług publicznych w zakresie przewozów kolejowych na trasie Bydgoszcz – Toruń – Otłoczyn – Ciechocinek, obejmujących okres od 14 grudnia 2025 roku do 14 grudnia 2030 roku.
Postępowanie przeprowadzono w trybie przetargu nieograniczonego, a swoje oferty złożyły dwie firmy: POLREGIO S.A. z siedzibą w Warszawie oraz SKPL Cargo Sp. z o.o. z Zbierska.
Rozkład jazdy:
- Jakie kryteria będą decydować o ostatecznym wyborze wykonawcy przewozów na trasie Bydgoszcz – Toruń – Otłoczyn – Ciechocinek?
- Czy wybór trakcji elektrycznej przez POLREGIO S.A. może przełożyć się na niższe koszty eksploatacyjne i mniejszy wpływ na środowisko?
- Jakie korzyści dla pasażerów może przynieść modernizacja trasy i wprowadzenie nowych rozwiązań przez wybranego operatora?
Oferty złożone w przetargu
POLREGIO S.A.
- Adres: ul. Kolejowa 1, 01-217 Warszawa
- Stawka kosztów na pociągokilometr:
- Trakcja elektryczna: 41,52 zł
- Trakcja inna niż elektryczna: 0 zł
- Procentowy udział pracy eksploatacyjnej:
- Trakcja elektryczna: 100%
- Trakcja inna niż elektryczna: 0%
- Stawka przychodu zadeklarowanego na pociągokilometr wynosi 1,77 zł
SKPL Cargo Sp. z o.o.
- Adres: Zbiersk Cukrownia 54, 62-830 Zbiersk
- Stawka kosztów na pociągokilometr:
- Trakcja elektryczna: 0 zł
- Trakcja inna niż elektryczna: 109,99 zł
- Procentowy udział pracy eksploatacyjnej:
- Trakcja elektryczna: 0%
- Trakcja inna niż elektryczna: 100%
- Stawka przychodu zadeklarowanego na pociągokilometr wynosi 4,49 zł
Zamawiający na realizację przedmiotu zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 29.744.000,00 zł brutto.
Charakterystyka zamówienia
Zamówienie obejmuje wykonywanie przewozów pasażerskich na linii komunikacyjnej Toruń – Otłoczyn – Ciechocinek, z możliwością wydłużenia relacji do Bydgoszczy. Wykonawca zostanie zobowiązany do świadczenia usług w pełnym zakresie od grudnia 2025 roku, co zbiegło się z ogłoszeniem o zakończeniu prac budowlanych na odcinku.
Przetarg nie przewiduje finansowania z funduszy Unii Europejskiej, a jego wartość przekracza próg unijny, co oznacza, że był nadzorowany przez Krajową Izbę Odwoławczą w ramach przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Wyniki przetargu i dalsze kroki
Wybór wykonawcy zostanie oficjalnie potwierdzony po przeanalizowaniu złożonych ofert pod kątem formalnym i merytorycznym. Warto zauważyć, że oferta POLREGIO S.A. wykazuje pełne wykorzystanie trakcji elektrycznej, co może znacząco wpłynąć na redukcję kosztów i emisji CO2 w porównaniu do oferty SKPL Cargo Sp. z o.o., która opiera się wyłącznie na trakcji spalinowej.
W najbliższym czasie Województwo Kujawsko-Pomorskie dokona analizy kryteriów cenowych oraz zadeklarowanych stawek przychodowych, co zadecyduje o ostatecznym wyborze operatora na najbliższe pięć lat.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze