Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwóch przewoźników chce jeździć do Ciechocinka. Trakcja elektryczna kontra trakcja spalinowa

inforail
14.05.2025 15:30
0 Komentarzy

Województwo Kujawsko-Pomorskie ogłosiło przetarg na świadczenie usług publicznych w zakresie przewozów kolejowych na trasie Bydgoszcz – Toruń – Otłoczyn – Ciechocinek, obejmujących okres od 14 grudnia 2025 roku do 14 grudnia 2030 roku.

Postępowanie przeprowadzono w trybie przetargu nieograniczonego, a swoje oferty złożyły dwie firmy: POLREGIO S.A. z siedzibą w Warszawie oraz SKPL Cargo Sp. z o.o. z Zbierska.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kryteria będą decydować o ostatecznym wyborze wykonawcy przewozów na trasie Bydgoszcz – Toruń – Otłoczyn – Ciechocinek?
  2. Czy wybór trakcji elektrycznej przez POLREGIO S.A. może przełożyć się na niższe koszty eksploatacyjne i mniejszy wpływ na środowisko?
  3. Jakie korzyści dla pasażerów może przynieść modernizacja trasy i wprowadzenie nowych rozwiązań przez wybranego operatora?

Oferty złożone w przetargu

POLREGIO S.A.

  • Adres: ul. Kolejowa 1, 01-217 Warszawa
  • Stawka kosztów na pociągokilometr:
    • Trakcja elektryczna: 41,52 zł
    • Trakcja inna niż elektryczna: 0 zł
  • Procentowy udział pracy eksploatacyjnej:
    • Trakcja elektryczna: 100%
    • Trakcja inna niż elektryczna: 0%
  • Stawka przychodu zadeklarowanego na pociągokilometr wynosi 1,77 zł

SKPL Cargo Sp. z o.o.

  • Adres: Zbiersk Cukrownia 54, 62-830 Zbiersk
  • Stawka kosztów na pociągokilometr:
    • Trakcja elektryczna: 0 zł
    • Trakcja inna niż elektryczna: 109,99 zł
  • Procentowy udział pracy eksploatacyjnej:
    • Trakcja elektryczna: 0%
    • Trakcja inna niż elektryczna: 100%
  • Stawka przychodu zadeklarowanego na pociągokilometr wynosi 4,49 zł

Zamawiający na realizację przedmiotu zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę 29.744.000,00 zł brutto.

Oferty połączenia do Ciechocinka
Oferty połączenia do Ciechocinka

Charakterystyka zamówienia

Zamówienie obejmuje wykonywanie przewozów pasażerskich na linii komunikacyjnej Toruń – Otłoczyn – Ciechocinek, z możliwością wydłużenia relacji do Bydgoszczy. Wykonawca zostanie zobowiązany do świadczenia usług w pełnym zakresie od grudnia 2025 roku, co zbiegło się z ogłoszeniem o zakończeniu prac budowlanych na odcinku.

Przetarg nie przewiduje finansowania z funduszy Unii Europejskiej, a jego wartość przekracza próg unijny, co oznacza, że był nadzorowany przez Krajową Izbę Odwoławczą w ramach przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Wyniki przetargu i dalsze kroki

Wybór wykonawcy zostanie oficjalnie potwierdzony po przeanalizowaniu złożonych ofert pod kątem formalnym i merytorycznym. Warto zauważyć, że oferta POLREGIO S.A. wykazuje pełne wykorzystanie trakcji elektrycznej, co może znacząco wpłynąć na redukcję kosztów i emisji CO2 w porównaniu do oferty SKPL Cargo Sp. z o.o., która opiera się wyłącznie na trakcji spalinowej.

W najbliższym czasie Województwo Kujawsko-Pomorskie dokona analizy kryteriów cenowych oraz zadeklarowanych stawek przychodowych, co zadecyduje o ostatecznym wyborze operatora na najbliższe pięć lat.

Komentarze