Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie oferty na ezt-y dla lubelskiego. Obie drogie, jedna mocno zaskakująca

inforail
11.06.2025 14:30
0 Komentarzy

Województwo Lubelskie kontynuuje inwestycje w nowoczesny, ekologiczny transport publiczny. Przedmiotem ogłoszonego przetargu jest zakup czterech fabrycznie nowych, bezemisyjnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), które zostaną wyposażone w pokładowe urządzenia systemu ERTMS.

Zamówienie ma charakter dostawy i zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Dziś, 11 czerwca, poznaliśmy oferty.

Rozkład jazdy:

  1. Ile pojazdów kolejowych planuje zakupić Województwo Lubelskie w ramach przetargu?
  2. Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie ofert?
  3. Które firmy złożyły oferty w przetargu i jakie były ich proponowane ceny?
EN57AL-3009
Pociąg woj. lubelskiego

Szczegóły zamówienia

Zgodnie z dokumentacją przetargową, zamówienie obejmuje dostawę czterech pojazdów kolejowych tego samego typu, które będą przeznaczone do obsługi pasażerskich przewozów kolejowych w regionie. Tabor ma być w pełni bezemisyjny, co oznacza rezygnację z napędów spalinowych na rzecz technologii przyjaznych środowisku. Wszystkie pojazdy będą dodatkowo wyposażone w system ERTMS (Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym), który zwiększa poziom bezpieczeństwa i efektywności ruchu kolejowego.

Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia kwotę 168 356 250,00 zł brutto . Zakończenie umowy przewidziano na koniec października 2029 roku.

Oferty powyżej założonego budżetu

W postępowaniu wpłynęły dwie oferty:

  • Koncar Inc. z Zagrzebia (Chorwacja) – 219 957 948,00 zł brutto
  • H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. z Poznania – 192 371 404,68 zł brutto

Obie oferty znacząco przekraczają budżet zamawiającego, co może oznaczać konieczność zwiększenia środków lub unieważnienia postępowania, jeśli nie uda się osiągnąć porozumienia.

Kryteria oceny ofert

Wybór wykonawcy będzie oparty na czterech kryteriach:

  • Cena – 70%
  • Okres gwarancji EZT – 15%
  • Dokumentacja konstrukcyjna – 10%
  • Funkcjonalność EZT – 5%

Dodatkowo wykonawcy muszą wykazać się doświadczeniem w dostawie co najmniej jednego wieloczłonowego elektrycznego lub hybrydowego zespołu trakcyjnego zrealizowanego w ciągu ostatnich pięciu lat.

Cel inwestycji

Projekt zakłada nie tylko poprawę komfortu pasażerów, ale przede wszystkim ograniczenie emisji CO₂ i zwiększenie udziału nowoczesnych technologii w regionalnym transporcie kolejowym. Inicjatywa ta wpisuje się w szersze działania samorządu województwa na rzecz zrównoważonego rozwoju i transformacji energetycznej.

Komentarze