Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie lokomotywy SM42 do zmodernizowania

inforail
27.03.2023 09:45
0 Komentarzy

Grupa Azoty Koltar ogłosiła przetarg na modernizację dwóch lokomotyw spalinowych serii SM42.

To maszyny o numerach fabrycznych 9154 oraz 9197.

O zamówieniu

Do modernizacji dostarczona zostanie lokomotywa, która będzie posiadała elementy niezbędne do modernizacji tj. ostoje, kompletne wózki wraz z zestawami kołowymi i silnikami trakcyjnymi, zbiornik paliwa. Lokomotywa po modernizacji przystosowana musi być do jazdy na terytorium Polski bez ograniczeń, posiadająca stosowne dopuszczenie (zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji/ świadectwo typu z zezwoleniem do obsługi w pojedynczej obsadzie) oraz zatwierdzoną Dokumentację Systemu Utrzymania, DTR, wyposażona w systemy monitoringu szlaku, telemetriii pozycjonowania GPS firmy AKSEL, posiadać radiotelefon w systemie GSM-R, możliwość pracy w trakcji wielokrotnej z pełnym podglądem parametrów pracy drugiej lokomotywy wraz z przewodem do pracy wielokrotnej.

W ramach modernizacji wykonać należy dodatkowo obręczowanie zestawów kołowych, wymianę wszystkich osi zestawów kołowych, zamontować nowe panewki zawieszenia, silników trakcyjnych, przezwojenie stojanów silników trakcyjnych do klasy H oraz przezwojenie wirników silników trakcyjnych do klasy I-I.

Jako opcję należy przedstawić oferty na sterowanie radiowe lokomotywy. Lokomotywa powinna posiadać następujące parametry techniczne:

powinna posiadać świadectwo dopuszczenia typu na możliwość prowadzenia w pojedynczej obsadzie,

moc znamionowa silnika spalinowego o mocy 708 kW,

powinna posiadać 4 silniki trakcyjne – o mocy 170 kW,

posiadać silnik spalinowy spełniający minimum normę emisji spalin STAGE IIIB.

Zamawiający wymaga gwarancji na minimum 24 miesiące oraz szkolenia z obsługi technicznej dla pracowników serwisu oraz maszynistów.

Oferty w przetargu można składać do 7 kwietnia 2023 roku. Kryteria ich oceny to:

cena – 80%,

gwarancja – 20%.

Komentarze