Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwa podmioty chcą modernizować ED74

inforail
25.01.2018 12:54
0 Komentarzy

W dniu dzisiejszymupłynął termin składnia wniosków w postępowaniu dotyczącym wykonania naprawyokresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 14 elektrycznychzespołów trakcyjnych ED74. Zgłosiły się dwa podmioty.

Jak poinformowała nas Anna Zakrzewska z PKP Intercity wpłynęły2 wnioski:

1) wniosek złożony przez konsorcjum w składzie PojazdySzynowe PESA Bydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego”Mińsk Mazowiecki” S.A.

2) wniosek złożony przez H. Cegielski – Fabryka PojazdówSzynowych Sp. z o.o.

To pierwszy etap wyboru wykonawcy. Zgodnie z założeniamikolejne to:

– zaproszenie wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym- I kwartał 2018 r.;

– składanie ofert – II kwartał 2018 r.;

rozstrzygnięcie postępowania – początek III kwartału 2018 r.

Przedmiotowy harmonogram ma charakter ramowy i może uleczmianie w zależności od faktycznego przebiegu postępowania i ewentualnychprocedur odwoławczych. Zamawiający zaprosi do dialogu konkurencyjnegoWykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu i nie podlegająwykluczeniu.

Po modernizacji pojazdy serii ED74 wyposażone będą w szereg udogodnień dla pasażerów. Zostaną wymienione w nich siedzenia oraz zamontowane gniazdka i urządzenia zapewniające bezprzewodowy internet. Pojawią się udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i pasażerów z rowerami. Dodatkowo modernizacja ma na celu poprawę sprawności pojazdów, a więc zastosowanie takich rozwiązań technicznych, które wyeliminują awarie jednostek.

Plan PKP Intercity zakłada, że w wariancie podstawowym pociągi obsługiwane ED74 pojadą trasami: Wrocław – Lublin przez Lubliniec, Częstochowę, Piotrków Trybunalski, Tomaszów Mazowiecki, Radom i Dęblin oraz z Wrocławia do Kielc przez Lubliniec i Częstochowę. Ponadto ED74 obsłużą relację Kraków – Lublin przez Kielce, Radom i Dęblin (jedna para pociągów). Wszystkie składy kursować będą w ramach kategorii InterCity (IC). Serwisowane i czyszczone będą w stolicy woj. dolnośląskiego.



Komentarze