Dwa nowe perony i przejście podziemne na stacji w Oświęcimiu
Dwa nowe perony i przejście podziemne z windami, które ułatwiają dostęp i wsiadanie do pociągów, udostępniła kolej na stacji w Oświęcimiu.
To jeden z elementów modernizacji trasy z Trzebini przez Oświęcim do Czechowic-Dziedzic – podały PAP PKP PLK.
Półtora peronu już oddane
„Na stacji kolejowej w Oświęcimiu udostępniono już peron nr 4 oraz jedną krawędź peronu nr 3. Z nowych platform podróżni wygodniej dostają się do pociągów odjeżdżających m.in. w stronę Trzebini i Krakowa oraz Katowic. Obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano antypoślizgową nawierzchnię wraz z systemem ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie” – poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Jak dodała, dojście do peronów od strony ul. Górniczej umożliwiają wybudowane segmenty przejścia podziemnego oraz trzy windy. „Docelowo bezkolizyjny trakt pod torami o długości ponad 110 m zapewni wygodniejszy dostęp do peronów i lepszą komunikację z dwóch stron miasta” – zaznaczyła w czwartek Szalacha.
Przedstawicielka PKP PLK wskazała, że prace na oświęcimskiej stacji, oprócz peronów i przejścia podziemnego, obejmują również tory, sieć trakcyjną oraz obiekty inżynieryjne. „Istotny dla bezpieczeństwa zakres dotyczy urządzeń telekomunikacyjnych i sterowania ruchem kolejowym. Na stacji oddano już do eksploatacji zmodernizowaną grupę torów i rozjazdów wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami. Nadzór i sterowanie ruchem kolejowym odbywa się już z nowej nastawni” – powiedziała. Jak dodała, skomputeryzowany system urządzeń poprawia sprawność i bezpieczeństwo ruchu.
Szalacha podkreśliła, że realizacja robót w Oświęcimiu odbywa się przy ruchu pociągów.
Inwestycja na oświęcimskiej stacji to część przedsięwzięcia PKP PLK na trasie nr 93 z Trzebini przez Oświęcim do Czechowic-Dziedzic. Ich celem jest usprawnienie i przyspieszenie połączeń między województwami małopolskim i śląskim.
Inwestycje na trasie 93 to element projektu PKP PLK o wartości ponad 800 mln zł netto, który obejmuje modernizację linii z Trzebini do Zebrzydowic. Firma otrzymała na ten cel dofinansowanie z UE w wysokości ponad 686 mln zł netto. Zakończenie prac planowane jest w czwartym kwartale 2023 r. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze