Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwa nowe perony i przejście podziemne na stacji w Oświęcimiu

inforail
23.09.2022 09:45
0 Komentarzy

Dwa nowe perony i przejście podziemne z windami, które ułatwiają dostęp i wsiadanie do pociągów, udostępniła kolej na stacji w Oświęcimiu.

To jeden z elementów modernizacji trasy z Trzebini przez Oświęcim do Czechowic-Dziedzic – podały PAP PKP PLK.

Półtora peronu już oddane

„Na stacji kolejowej w Oświęcimiu udostępniono już peron nr 4 oraz jedną krawędź peronu nr 3. Z nowych platform podróżni wygodniej dostają się do pociągów odjeżdżających m.in. w stronę Trzebini i Krakowa oraz Katowic. Obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano antypoślizgową nawierzchnię wraz z systemem ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie” – poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Jak dodała, dojście do peronów od strony ul. Górniczej umożliwiają wybudowane segmenty przejścia podziemnego oraz trzy windy. „Docelowo bezkolizyjny trakt pod torami o długości ponad 110 m zapewni wygodniejszy dostęp do peronów i lepszą komunikację z dwóch stron miasta” – zaznaczyła w czwartek Szalacha.

Przedstawicielka PKP PLK wskazała, że prace na oświęcimskiej stacji, oprócz peronów i przejścia podziemnego, obejmują również tory, sieć trakcyjną oraz obiekty inżynieryjne. „Istotny dla bezpieczeństwa zakres dotyczy urządzeń telekomunikacyjnych i sterowania ruchem kolejowym. Na stacji oddano już do eksploatacji zmodernizowaną grupę torów i rozjazdów wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami. Nadzór i sterowanie ruchem kolejowym odbywa się już z nowej nastawni” – powiedziała. Jak dodała, skomputeryzowany system urządzeń poprawia sprawność i bezpieczeństwo ruchu.

Szalacha podkreśliła, że realizacja robót w Oświęcimiu odbywa się przy ruchu pociągów.

Inwestycja na oświęcimskiej stacji to część przedsięwzięcia PKP PLK na trasie nr 93 z Trzebini przez Oświęcim do Czechowic-Dziedzic. Ich celem jest usprawnienie i przyspieszenie połączeń między województwami małopolskim i śląskim.

Inwestycje na trasie 93 to element projektu PKP PLK o wartości ponad 800 mln zł netto, który obejmuje modernizację linii z Trzebini do Zebrzydowic. Firma otrzymała na ten cel dofinansowanie z UE w wysokości ponad 686 mln zł netto. Zakończenie prac planowane jest w czwartym kwartale 2023 r. (PAP)

Komentarze