Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Duże zainteresowanie dostawą pociągów dla Trenitalia

inforail
10.09.2015 12:33
0 Komentarzy

AnsaldoBreda, Alstom, Bombardier, Siemens, CAF, PESA, ŠkodaTransportation, Stadler i Talgo ? to zdaniem IRJ producenci zainteresowanidostawą ezt-ów i szt-ów dla Trenitalia. Włoski przewoźnik ogłosił właśnie, żechce zakupić nawet 500 składów. Umowa ramowa, którą mogą podpisać koleje zItalii stanie się zatem największą zawartą w ostatnich 30 latach.

Przetarg został podzielony na trzy części:

Pierwsza obejmuje dostawę co najmniej 47, a maksymalnie 150 ezt-ów,które muszą zostać dostarczone w ciągu 72 miesięcy od podpisania umowy. Mająbyć wykorzystywane do obsługi przewozów regionalnych.

Druga dotyczy dostawy co najmniej 39, a maksymalnie 300 wielkopojemnychjednostek elektrycznych. Termin dostawy to także 72 miesiące.

Trzecia obejmuje dostawę do 50 szt-ów. W tej częściprzewoźnik nie określa minimum.

Jeżeli włoskie koleje zdecydują się na zakup wszystkichskładów, to wówczas producent lub producenci wybrani w przetargu będą moglizarobić nawet 4,5 mld €. 96 pociągów, o wartości 760 mln €, ma trafić doregionu Emilia Romagna, w którym Trenitalia wygrała przetarg na obsługę liniiprzez 18 lat począwszy od 2018 roku. Przewoźnik, startując w przetargach,zobowiązał się do wprowadzenia nowego taboru. Stąd też konieczność dokonaniazakupów.

Oferty w przetargu można składać do 30 września br.Większość z producentów, o których wspomnieliśmy na wstępie, jest już obecna nawłoskim rynku.

Proces wymiany taboru przewoźnika ma zakończyć się w 2025 roku.Wówczas to wycofane zostaną z ruchu wszystkie jednostki liczące więcej niż 20lat. Ponad połowa z eksploatowanych pociągów ma mieć mniej niż 10 lat.


Komentarze