Drugie życie lokomotywy EU07-369. W Koltarze trwa naprawa P5 dawnej maszyny PKP Intercity
Naprawa P5, określana jako naprawa główna, to najbardziej kompleksowy zakres prac utrzymaniowych wykonywanych przy lokomotywach elektrycznych. Obejmuje ona całkowity demontaż pojazdu, szczegółową inspekcję wszystkich elementów oraz wymianę większości podzespołów na nowe lub poddane regeneracji.
Celem naprawy P5 jest przywrócenie lokomotywy do stanu fabrycznego lub możliwie najbardziej do niego zbliżonego, zarówno pod względem technicznym, jak i eksploatacyjnym.
Rozkład jazdy:
- Na czym polega naprawa P5 lokomotywy elektrycznej i jaki jest jej główny cel?
- Jakie etapy prac zostały już zrealizowane przy naprawie lokomotywy EU07-369 w warsztacie Koltaru w Tarnowie?
- Kiedy planowany jest powrót lokomotywy EU07-369 do regularnej eksploatacji na sieci kolejowej?
Grupa Azoty Koltar realizuje kolejną naprawę główną EU07
W warsztacie Grupy Azoty Koltar w Tarnowie trwa obecnie czwarta naprawa P5 lokomotywy serii EU07. Spółka konsekwentnie rozwija swoje kompetencje w zakresie utrzymania i napraw taboru kolejowego, realizując zaawansowane projekty dla lokomotyw elektrycznych. Prowadzona naprawa potwierdza doświadczenie Koltaru w obsłudze klasycznych, ale wciąż powszechnie eksploatowanych maszyn.
Postęp prac przy lokomotywie EU07-369 w Tarnowie
Kilka miesięcy intensywnych prac przy lokomotywie EU07-369 jest już za zespołem mechaników. Obecnie pudło pojazdu zostało przygotowane do wykonania nowej malatury, co stanowi jeden z ważniejszych etapów całego procesu. Przed zespołem stoją jeszcze kolejne zadania, takie jak montaż instalacji elektrycznej, pulpitu maszynisty oraz wózków, które przybliżą lokomotywę do ponownego wyjazdu na linię kolejową.
Doświadczenie zespołu i harmonogram realizacji naprawy
Jak podkreśla Grupa Azoty Koltar, wszystkie prace przebiegają zgodnie z przyjętym harmonogramem. Jest to efekt fachowości, zaangażowania oraz dobrej współpracy zespołu warsztatowego w Tarnowie. Każdy etap naprawy realizowany jest z zachowaniem wysokich standardów jakości, co ma kluczowe znaczenie dla późniejszej niezawodności i bezpieczeństwa eksploatacji lokomotywy.
Kiedy lokomotywa EU07-369 wróci na kolejowy szlak
Zgodnie z aktualnymi planami, lokomotywa EU07-369 po zakończeniu naprawy P5 powinna pojawić się ponownie na szlaku na początku kwietnia 2026 roku. Będzie to kolejny dowód na skuteczną realizację napraw głównych przez Grupę Azoty Koltar oraz potwierdzenie potencjału spółki w zakresie kompleksowego utrzymania taboru kolejowego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze