Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do Kościerzyny 18 składów i 20 minut krócej

inforail
08.07.2014 09:35
0 Komentarzy
20 minut krócej i bez przesiadek podróżują pasażerowie linią kolejową nr 201 Kościerzyna –Gdynia –poinformował Maciej Dutkiewicz z PKP PLK. To efekt rewitalizacji i modernizacji „Kościerskiego korytarza kolejowego”. Inwestycja wchodzi właśnie w drugi etap prac, który przewiduje budowę odcinka dwutorowego dla włączenia torów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
W maju zakończyły się roboty torowe w ramach inwestycji. Oznacza to, że niemal na całym 67 km odcinku „Kościerskiego korytarza kolejowego”pociągi mogą jeździć z maksymalną prędkością 120 km/h, co skraca czas jazdy o około 20 minut. Poza poprawą stanu technicznego linii i zwiększeniem poziomu bezpieczeństwa, przeprowadzone na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. prace przyczyniły się również do poprawy komfortu podróży. Od połowy czerwca pasażerowie mogą korzystać z 18 składów, które podążają po zmodernizowanych torach, mostach i wiaduktach.
Obecnie kontynuowane są prace wykończeniowe w ramach rewitalizacji „Kościerskiego korytarza kolejowego”. Na początku czerwca zakończono: roboty na jednym z torów dwutorowego odcinka Gdańsk Osowa –Gdynia Główna oraz modernizację trzech obiektów inżynieryjnych zlokalizowanych na tym odcinku. Wykonawca modernizuje teraz drugi z torów. Ponadto, w czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokonały odbiorów końcowych ośmiu wiaduktów na odcinku Kościerzyna –Gdańsk Osowa. Rozpoczął się też odbiór końcowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym na trzech przejazdach kolejowych pomiędzy Kościerzyną a Somoninem oraz dwóch na odcinku Somonino –Żukowo Wschodnie.
Modernizacja linii nr 201 (foto: PKP PLK)Modernizacja linii nr 201 (foto: PKP PLK)Modernizacja linii nr 201 (foto: PKP PLK)
Równocześnie rozpoczyna się drugi etap prac na linii nr 201. Obejmuje on rewitalizację i modernizację infrastruktury kolejowej na odcinku jednotorowym o długości około 3,7 km oraz budowę odcinka dwutorowego dla włączenia torów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Dzięki temu będzie można dojechać z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przez Gdańsk Osową oraz trasą z Gdańska Wrzeszcza bezpośrednio do Kościerzyny. Inwestycja obejmuje również kompleksową przebudowę stacji Gdańsk Osowa i Gdynia Wielki Kack. 27 maja br. podpisano umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych.
Linia kolejowa nr 201 ma duże znaczenie dla pasażerskich przewozów regionalnych oraz towarowych. Łączy południowo-zachodnią część województwa pomorskiego z aglomeracją trójmiejską. Przebiega przez powiaty: kościerski i kartuski oraz miejscowości: Kościerzyna, Somonino, Gdańsk Osowa, Gdynia. Rewitalizacja linii przyczyni się do poprawy spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego oraz zapewni dostępność do obszarów atrakcyjnych turystycznie i przyrodniczo.

Komentarze