Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dla TLK Szczeliniec zabrakło miejsca na torach

inforail
24.08.2020 08:45
0 Komentarzy

Ministerstwo Infrastrukturyprzedstawiło stanowisko w sprawie uruchomienia połączenia kolejowego JeleniaGóra – Warszawa Wschodnia przez Wałbrzych, Nową Rudę, Kłodzko, Nysę.

Jak podał wiceminister Andrzej Bittel w trakcie konstrukcjiwykresów ruchu przez PKP Polskie Linie Kolejowe perspektywa stworzenia trasypociągu TLK „Szczeliniec” relacji Jelenia Góra – Warszawa – Jelenia Góraokazała się niemożliwa do realizacji z uwagi na trudności techniczne, tj.: brakprzepustowości na jednotorowym odcinku Opole – Lubliniec oraz problemywynikające z wymiany lokomotywy w Opolu, gdzie dostępne są jedynie dwa toryprzelotowe w stacji w ciągu linii kolejowej 144.

Z uwagi na brak możliwości wytrasowania ww. pociągu orazmając na uwadze oczekiwania społeczne, a także dążenie zarówno organizatoramiędzywojewódzkich i międzynarodowych przewozów kolejowych, tj. Ministra Infrastrukturyjak i operatora PKP Intercity do obsługi jak największej liczby regionów imiejscowości, zaplanowano dodatkowe grupy wagonów bezpośrednich do pociągu IC „Kormoran”i TLK „Rozewie”.

Dla pociągu „Kormoran” będzie to grupa wagonów relacjiPolanica Zdrój – Olsztyn (przełączana do/z pociągu zasadniczego w Katowicach).Dzięki temu, miasta takie jak Paczków i Nysa będą mieć połączenie z Warszawą.Codzienne połączenie z Warszawą zyska także Kłodzko, Polanica Zdrój, Prudnik iGłogówek. Dla Kłodzka i Polanicy nowością będzie też połączenie z Katowicami.

Dla pociągu „Rozewie” będzie to grupa wagonów relacjiPolanica Zdrój – Gdynia (przełączana do/z pociągu zasadniczego we Wrocławiu).Dzięki temu Kotlina Kłodzka zyska nocne połączenie z Trójmiastem. Na dzień dzisiejszyzarządca infrastruktury trasuje tę grupę przez Strzelin, natomiast gdyremontowana obecnie linia 285 zostanie oddana do ruchu, Przewoźnik złożywniosek o przetrasowanie przez Nową Rudę, Jedlinę, Świdnicę, Sobótkę.

Wiceminister Andrzej Bittel podkreślił jednocześnie, żeprace nad ofertą przewozową w rozkładzie jazdy edycji 2020/2021 jeszcze się niezakończyły. Z uwagi na nieprzewidywalne na chwilę obecną skutki związane zpandemią wirusa SARSCoV-2 oraz możliwe zmiany uwarunkowane możliwościamitechnicznymi ze strony zarządcy infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe,ostateczny kształt oferty przewozowej ulega zmianom.

Komentarze